כץ: לא תהיה תחבורה ציבורית בשבת, זה קמפיין שמאלני

שר התחבורה פוסל לחלוטין תחבורה ציבורית בשבת ומתייחס לדרישה כקמפיין של השמאל: "התסכול מתפרץ מכל עבר, כמו קן צרעות שהתעורר... הם לא לומדים כלום" ■ דעה / מירב מורן: רוצים תח"צ בשבת? פנו אליי

ישראל כץ / צילום: תמר מצפי
ישראל כץ / צילום: תמר מצפי

שר התחבורה ישראל כץ מבהיר היום (ד') כי לא יאשר הפעלת תחבורה ציבורית ביום שבת, ומכנה את הקריאות התומכות בכך "קמפיינים שמובילים בימים אלה פעילי שמאל".

"ממשלת ישראל תומכת בשימור הסטטוס-קוו בעניין תחבורה ציבורית בשבת ובחג, בהתאם לעיקרון שנקבע עוד מאז ימי דוד בן-גוריון, ראש הממשלה הראשון, וכפי שנהגו כל ממשלות ישראל", כתב כץ בדף הפייסבוק שלו. "אני כשר תחבורה מהווה חלק מעמדה זו, ובאופן אישי גם חושב שהיא נכונה. ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, וככזו עליה לשמר כללים יחודיים הקשורים לזהותה, כאשר באופן אישי יש לכל אדם את החופש לנהוג כרצונו".

כץ כותב היום את הדברים לאחר שהתעמת עם גולש שפרסם "לוח טרמפים" בדף הפייסבוק שלו ועקץ את שר התחבורה על היעדר תחבורה ציבורית בשבת. כץ ענה לו בביטול: "תבקש מבוז'י".

היום טוען כי "הגורמים המקצועיים והמשפטיים במשרד התחבורה מטפלים בכל פנייה פרטנית בנושא, בהתאם לכללים הקיימים, ובכל מבחן משפטי שהיה עד כה, כולל בערכאות הגבוהות ביותר, נדחו העתירות ואושרה מדיניות הממשלה. אגב, היום, למיטב ידיעתי, לא מונחת אף פנייה של רשות מקומית שמבקשת תחבורה ציבורית בשבת, כולל בערים בעלות רוב חילוני מובהק (עיריית תל-אביב ביקשה תוספת מוניות שירות ועיריית הרצליה ביטלה את בקשתה).

"זכותם של מי שחושבים אחרת לפעול בדרך דמוקרטית לקידום עמדתם, אבל הקמפיינים שמובילים בימים אלה פעילי שמאל וארגוני תחבורה ציבורית המזוהים עם השמאל בנושא, הם המשך למתקפה הפוליטית שהובילו בבחירות נגד ממשלת הליכוד, כחלק מקמפיין 'רק לא ביבי' (יש איזו עמותה המזוהה עם הליכוד שלא עסקה כלל בנושא השבת ודחפה את עצמה על רקע הערתי בדבר מושכי המשכורות- על זה אמר אריק איינשטיין - 'מה הוא קופץ!')".

כץ ממשיך לטעון כי הדרישה לתח"צ בשבת היא קמפיין של השמאל וכותב: "עיתון 'הארץ' דורש חקירה על כך שלא נענתי לדרישת גולש מי-ם, שהוא פעיל שמאל מובהק ובא לנגח, לסדר לו טרמפים לחג ושלחתי אותו לבוז'י הרצוג (לא כדי שיסדר, אלא שיבהיר את עמדתו העקרונית בנושא), ועיתונאי אחר מאשים אותי, במאמר דעות, בפקקים שבין תל-אביב לחדרה בחול המועד, וטוען שתחנות הרכבת שאני חונך בפריפריה הן רכבות לשום מקום.

"הגולש המיתמם מירושלים תקף את רה"מ באופן בוטה בעמוד הפייסבוק שלו, עוד קודם לוויכוח על התחבורה הציבורית, וחבריו בשמאל ממשיכים להשמיץ אותי ואת תומכי הליכוד בלשון גסה ובשפה נמוכה, תוך התעלמות מהעשייה התחבורתית העצומה בשש השנים האחרונות - בדיוק כמו שעשו במערכת הבחירות! התסכול מתפרץ מכל עבר, כמו קן צרעות שהתעורר.

"אם כוונתם הייתה אמיתית הם היו פועלים בדרך אחרת ומנסים להשפיע על כל המפלגות לכיוון עמדתם, דווקא במועד זה עם כינון כנסת חדשה, כשם שעשו בעבר, למשל, התנועות לשינוי שיטת הממשל. אבל הם בחרו לתקוף דווקא את ממשלת הליכוד לקראת סיום כהונתה! איזה הגיון יש בזה? אין שום הגיון, רק ציניות וצביעות והרבה אינטרסים פוליטיים! להרצוג, שבו תמכו, הם נותנים פטור ולא דורשים ממנו להתחייב, כי הם רוצים לאפשר לו לשמר אופציות להרכיב ממשלה, או לשבת בכל ממשלה, ואז הכל יהיה כשר! הם לא לומדים כלום ובכל פעם מופתעים מחדש!".