עליות במחירי הנפט; "הייתה תגובה מוגזמת לנתוני המלאי"

חוזה ברנט נסחר בעלייה של 0.5% לרמה של 56.86 דולר לחבית, וחוזה WTI נסחר בעלייה של 0.2% ל-50.88 דולר לחבית

נפט / צילום: shutterstock
נפט / צילום: shutterstock

מחירי הנפט נסחרים בעליות היום (ו') על רקע נתוני מאקרו טובים יחסית שפורסמו אתמול באירופה והודעת הבית הלבן בנוגע לאיראן.

חוזה ברנט נסחר בעלייה של 0.5% לרמה של 56.86 דולר לחבית, וחוזה WTI נסחר בעלייה של 0.2% ל-50.88 דולר לחבית.

"הייתה תגובה מוגזמת לנתוני המלאי", אמר Michael McCarthy, אסטרטג ראשי ב-CMC Markets בסידני. "נראה שהשוק התייצב ומסוגל לעכל את הנתונים".

בינתיים, בארה"ב מבהירים שהסנקציות על איראן לא יוסרו באופן מיידי. "במסגרת מה שהוסכם עליו בשיחות", הבהיר אתמול דובר מחלקת המדינה ג'ף רת'קה, "הסנקציות על איראן יוסרו רק באופן הדרגתי ולאחר שנהיה בטוחים שהרפובליקה האיסלמית עומדת בהתחייבויותיה". לדבריו של רת'קה, ארה"ב אינה מנהלת משא ומתן בתקשורת - וכי עד לתאריך היעד החדש להשגת הסכם קבע בסוף יוני, יידונו עוד פרטים בין הצדדים. "צפויות לנו עוד שיחות קשות", הוסיף הדובר האמריקני.

מחירי הנפט התאוששו אתמול, לאחר שצנחו שלשום על רקע דברי שר האנרגיה הסעודי, אלי אל-נעימי, שאמר כי תפוקת הנפט של סעודיה הסתכמה בחודש שעבר בכ-10.3 מיליון חביות בממוצע ליום. מדובר בשיא היסטורי עבור הממלכה. השיא הקודם עמד על כ-10.2 מיליון חביות ליום והושג בחודש אוגוסט 2013.

עוד אמר אל-נעימי כי התפוקה בסעודיה צפויה להישאר סביב 10 מיליון חביות נפט ליום בתקופה הקרובה. כמו כן, נתוני מלאי הנפט בארה"ב שפורסמו שלשום הצביעו על עלייה של 10.9 מיליון חביות בשבוע שעבר, מעל הצפי שעמד על עלייה של 3.4 מיליון חביות בלבד.