נעילה חיובית בוול סטריט; הדאו ג'ונס מעל 18,000 נקודות

היום לא התפרסמו נתוני מאקרו משמעותיים ■ בורסות אירופה המשיכו לעלות לשיאים חדשים ■ אפל החלה במכירה המקודמת של השעון החכם ■ ג'נרל אלקטריק תמכור חלק מאחזקות הנדל"ן שלה והכריזה על רכישה עצמית

בורסה עליות וול סטריט / צלם: רויטרס
בורסה עליות וול סטריט / צלם: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בעליות קלות וחתם שבוע שני ברציפות של עליות. זאת ברקע המשך הראלי בבורסות אירופה שהוביל את מדד הבנצ'מרק לשיא חדש זה היום השני ברציפות. הסוחרים המשיכו להגיב לפעילות הערה בתחום המיזוגים והרכישות ולעונת הדוחות שנפתחה ביום רביעי.

בזירת המאקרו, היום לא התפרסמו נתוני מאקרו משמעותיים בארה"ב. בצרפת דווח על יציבות בתפוקה התעשייתית. בבריטניה דווח כי התפוקה התעשייתית רשמה עלייה של 0.1% בחודש הקודם, לעומת צפי לגידול של 0.3%.

בסין דווח היום שמדד המחירים לצרכן עלה במארס ב-1.4% (לעומת מארס 2014), גבוה ב-0.1% מצפי הכלכלנים וללא שינוי לעומת העלייה בחודש הקודם. מדד מחירי היצרן מנגד רשם בחודש שעבר ירידה של 4.6%.

יוון, שנאבקת בימים אלה על קבלת כספי סיוע נוספים, ביצעה אתמול תשלום של 460 מיליון אירו לקרן המטבע הבינלאומית כחלק מהסכם החילוץ שלה. בתוך כך, רוסיה שוקלת לתת ליוון אשראי שיתבסס על רווחים עתידיים של יוון כחלק מהתוכנית להעביר גז מרוסיה לאירופה דרך הארכה של צינור הגז הטורקי. ביקורו במוסקווה של ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפראס, נמשך גם אתמול.

הנפט המשיך לעלות גם היום, כאשר החוזים על הנפט מסוג WTI עלו ב-1.7% וננעלו ברמה של 51.6 דולר לחבית. החוזים על הנפט מסוג ברנט טיפסו בכ-2.5% ל-57.9 דולר לחבית.

טבע נסוגה מהשיא

אפל החלה היום במכירת השעון החכם שלה וסמסונג החלה במכירת הגלקסי S6. ע"פ הדיווחים, כל הדגמים של האפל ווטש אזלו מהמלאי בתוך 6 שעות בלבד כאשר בסין אזלה מהמלאי גם הגרסה היוקרתית של המכשיר, השעון המוזהב, שנמכר ב-20 אלף דולר.

למרות היסטריית האפל ווטש, אנליסט ב-Raymond James החליט לחתוך את הדירוג של ענקית הטכנולוגיה ל"ביצועי שוק" בטענה כי קיים חשש שמכירות השעונים החכמים לא יעמדו בציפיות המשקיעים. מניית אפל נסחרת כעת בירידות לאחר שהשלימה עלייה של 14% מתחילת השנה.

אתמול דווח כי ג'נרל אלקטריק קרובה למכור את אחזקות הנדל"ן העצומות שלה, או את חלקן. פורטפוליו הנדל"ן של GE הוא בשווי של 30 מיליארד דולר בהשקעות בבנייני משרדים, קומפלקסים למגורים ונכסים מסחריים אחרים. החברה מנהלת מגעים עם בלקסטון ועם וולס פארגו בנוגע למגוון חלקים של הפורטפוליו, וייתכן כי בקרוב תוכרז עסקה, לדברי אותם גורמים. בנוסף, החברה הכריזה על תוכנית לרכישה עצמית של מניותיה בהיקף של 50 מיליארד דולר.

ענקית הרכב ג'נרל מוטורס הודיעה כי היא מפסיקה את הייצור של המכונית החשמלית-היברידית שלה, ה-Chevy Volt. זאת לקראת השקת הדגם החדש של המכונית בספטמבר.

מניית טבע , שעלתה לשיאים חדשים במחזורים ערים ביומיים האחרונים, המשיכה לרכז עניין אך סגרה באדום. כך גם פריגו שזינקה על רקע הצעת הרכש של מיילן.