התאחדות הסטודנטים חוברת לבית ההשקעות מיטב דש

במיטב דש מציעים לסטודנטים אפשרות לחסוך בקרן הפנסיה של בית ההשקעות בעלות דמי ניהול אטרקטיבית של 1% מההפקדה השוטפת ושל 0.1% מהצבירה

סטודנטים / צילום:אלכסיי קרמנוב
סטודנטים / צילום:אלכסיי קרמנוב

התאחדות הסטודנטים חוברת לבית ההשקעות מיטב דש, שממשיך במאמציו ליצור לעצמו נתח גדול יותר בשוק הפנסיה, ומציעים לסטודנטים אפשרות לחסוך בקרן הפנסיה של בית ההשקעות בעלות דמי ניהול אטרקטיבית של 1% מההפקדה השוטפת ושל 0.1% מהצבירה. זאת לעומת דמי ניהול מקסימליים של 0.5% מהצבירה ו-6% מהפרמיה השוטפת, שמותרות לגבייה, ולעומת דמי ניהול ממוצעים בשוק הפנסיה של 3.4% מהפרמיה ו-0.3% מהצבירה בשנת 2014.

ההטבה תישמר למשך 7 שנים ממועד ההצטרפות לקרן. לאחר מכן, הם יהיו זכאים לדמי ניהול של 2% מהפרמיה השוטפת ו-0.2% מהצבירה. הרישום לקרן במסגרת התוכנית שמאפשרת את קבלת ההנחה האמורה, הינו באופן דיגיטלי וישיר, ללא סוכן ביטוח. אם וכאשר החוסך מפסיק להיות סטודנט, הוא יוצא מההסדר והוא לא יהיה זכאי עוד לתנאים האמורים.

במסגרת המאמצים לצמוח בשוק הפנסיה עשו במיטב דש מאמצים ניכרים בתקופה האחרונה. בראש ובראשונה מדובר בהצעות מאוד זולות למספר אוכלוסיות יעד: עובדי המדינה, וגם עיתונאים שקשורים להסכם של עובדי המדינה דרך ההסתדרות, שרשאים להצטרף ישירות לקרן - דיגיטלית וללא סוכן - בדמי ניהול של 0.045% מהצבירה ו-0.45% מהפרמיה השוטפת, בלבד; וכן עובדי היי-טק, דרך מועדון היי-טק זון, שזכאים לדמי ניהול של 0.09% מהצבירה ו-0.9% מהפרמיה השוטפת, כל עוד הם ממשיכים להפריש לקרן. עם זאת, לפי שעה הקרן של מיטב דש מתקשה לפרוץ לעצמה קהלים חדשים תוך דחיקה ניכרת של קרנות הפנסיה הגדולות.

לדברי גלעד ארדיטי, יו"ר התאחדות הסטודנטים, "התאחדות הסטודנטים הבינה שמעבר להפגנות וסיסמאות יש צורך לספק פתרונות אמיתיים לאנשים בשטח, והדרך היחידה לעשות זאת היא להתאגד ולמנף את הכוח הטמון בהתאגדות". אבנר סטפק, דירקטור ומבעלי השליטה במיטב דש, ציין בין היתר כי "הבחירה שלנו בפלטפורמה דיגיטלית, הינה חלק מהשקעה רחבת היקף של מיטב דש בעולם הדיגיטל".

אגב ההתקשרות עם בית ההשקעות, מהתאחדות הסטודנטים נמסר עוד כי לפי סקר שערכה עולה כי למרות צו ההרחבה לפנסיה חובה לשכירים במשק, מעסיקים לא מפרישים פנסיה ל-13.5% מהסטודנטים, כאשר 8% נוספים מהסטודנטים אינם יודעים אם המעסיק מפריש לפנסיה שלהם. עוד עולה מהסקר כי 80% מהסטודנטים לא יודעים מה גובה דמי הניהול שנגבים מהם, כפי שציינו היום בהתאחדות תוך שהוסיפו כי 86% מהסטודנטים לא התמקחו על דמי הניהול שנגבים מהם ורק 7.5% מהסטודנטים התמקחו על תנאי הפנסיה שלהם והצליחו להוריד את דמי הניהול.

התאחדות הסטודנטים בישראל היא ארגון גג ל-65 אגודות סטודנטים והיא מייצגת כ-310 אלף סטודנטים וסטודנטיות הלומדים באוניברסיטאות ובמכללות בארץ.