הרשת החברתית: פויו זבלודוביץ' חוגג יום הולדת 62

אמנות לכל: פויו זבלודוביץ' החליט לרתום את חגיגות יום הולדתו ה-62 להפצת בשורת האמנות למי שלרוב לא זוכה ליהנות ממנה

 אניטה ופויו זבלודוביץ' / צלם: אביב חופי
אניטה ופויו זבלודוביץ' / צלם: אביב חופי

אמנות לעם

מזל טוב, פויו זבלודוביץ' בן 62. איל ההון היהודי-בריטי ממוצא פיני, בעליה של קבוצת טמרס המשקיעה בנדל"ן, מלונאות, טכנולוגיה ומדיה, הגיע ארצה לחגוג את יום הולדתו, וגם כדי להשתתף באירוע שיזמה עמותת "הידידים הבריטים של המוזיאונים לאמנות בישראל" (ה-BFAMI), בה הוא מכהן כיו"ר חבר הנאמנים. רעייתו, אניטה זבלודוביץ', מכהנת כנשיאת כבוד בעמותה, שהוקמה בשנת 1947.

מטרת האירוע שהתקיים בשבוע שעבר במלון דניאל בהרצליה, שבבעלותו של זבלודוביץ', הייתה גיוס כספים לטובת הנגשת 12 מוזיאונים ברחבי הארץ לאוכלוסיות מוחלשות, חיילים ובני מיעוטים, בהם מוזיאון תל-אביב לאמנות, מדיטק חולון ועוד.

הגיעו לאירוע: ג'ימס סניידר, מנכ"ל מוזיאון ישראל בירושלים; ג'ניס אטקין, נשיאת כבוד של העמותה; מרי שק, אוצרת אמנות; ניסים טל, מנכ"ל מוזיאוני חיפה; אלון ספן, מנכ"ל מדיטק חולון; אדוארד לי, אספן אמנות ואחרים.

זבלודוביץ' הודה לתורמים ולנציגי המוזיאונים, ואמר כי דווקא בימים לא פשוטים אלה מבחינת יחסי הציבור של ישראל בעולם, המוזיאונים והאמנות הישראלית משמשים כשגרירים של כבוד ומציגים לעולם את פניה היפות של המדינה, תרתי-משמע.

 אניטה ופויו זבלודוביץ' / צלם: אביב חופי
  אניטה ופויו זבלודוביץ' / צלם: אביב חופי

ברעם מתרחב

לגיא ברעם יש סיבה לחייך: חברת "ברעם פרסום מקורי" שבבעלותו הציבה בימים אלה 12 מסכי פרסום ענק חדשים במתחם הדיוטי פרי בטרמינל 3 בנתב"ג.

לדברי ברעם, זכיין הפרסום בטרמינל, המסכים הוצבו בהשקעה כ-3 מיליון שקל, וכל מסך חולש על שטח של 5 על 2 מטרים.

בין המפרסמים הראשונים: בנק לאומי, בזק, קסטרו, סמסונג, קבוצת קרסו ואחרים.

פועלים וזוכים

בנק הפועלים נבחר זו השנה הרביעית ברציפות לבנק הטוב ביותר בישראל, על-ידי המגזין הפיננסים העולמי "Global Finance".

בכל שנה מדרג המגזין בנקים ב-29 מדינות מפותחות ברחבי העולם. המגזין מנמק את בחירתו על סמך שילוב של קריטריונים אובייקטיביים - כגון גידול בהיקף הנכסים, נתוני רווחיות, פיתוח פעילויות חדשות וחדשנות במוצרים - וניתוח שהתבסס על עמדותיהם אנליסטים ומומחים אחרים בתעשייה הפיננסית. בנוסף, שוקללו לבחירה תוצאות סקר שערך המגזין בקרב קוראיו, במטרה לחזק את תהליך בחירת הבנקים הטובים ביותר.

עורכי המגזין ציינו כי המאפיין המשותף לבנקים שנבחרו השנה היה התמקדות במענה לצרכים הייחודיים של לקוחותיהם, והצגת תוצאות תוך כדי הנחת תשתית להצלחה בעתיד.

ציון קינן, מנכ"ל בנק הפועלים, אמר: "זכייתו של בנק הפועלים היא עדות נוספת להכרה הבינלאומית בבנק. הכרה זו הושגה בזכות העובדים והמנהלים המקצועיים והמסורים שלנו".

פריחה מדברית

מעכשיו גם ירוחם על המפה: מלון חדש, "אירוס המדבר" שמו, נפתח באחרונה ביישוב. בין האח"מים הראשונים להתארח במלון הנמצא בבעלות משותפת של קרן ירוחם ומשקיעים פרטיים - הוא שמעון פרס, נשיאנו לשעבר. קידמו את פניו בשבוע שעבר, חלי אלאלוף, מנכ"לית המלון; ומיכאל ביטון, ראש מועצת ירוחם.

מתיקות צפונית

לא רק בתל-אביב: גם בחיפה יש מלונות בוטיק, ובאחד מהם, במלון הבוטיק "וילה כרמל", נערך בסוף השבוע (שבת) אירוע ששילב תרבות ומתיקות: הופעה של הפסנתרן והמנצח גיל שוחט, שאירח את זמרת האופרה הדר עטרי, ומיני-מימונה, עם שלל מתוקים.

אורנית ושלום שיטרית, בעלי המלון והבעלים של חברת הבנייה שתית, אירחו את יאיר מלכה, הבעלים של קפה גרג; איש הנדל"ן יואב זיו; ואת האחים מיקי ויוחאי שמו, שהחלו את דרכם בקונדיטוריה משפחתית לא רחוק משם, והיום חולשים על רשת ארצית, כמו גם על שלל ספרי בישול, תוכניות ואביזרי אפייה.

מפתח לקולנוע

שמואל דונרשטיין, הבעלים של יצרנית הדלתות רב-בריח, הזמין לפני כשבוע את הספקים, המפיצים והמשווקים של החברה למתחם הסינמה סיטי שבגלילות, להקרנת הסרט "הדירה".

הגיעו לצפות, ואולי ללמוד דבר או שניים על מה עלול לקרות כשלא מקפידים לנעול את הדלת, בכירי החברה: מאיה דונרשטיין-יתיר, סמנכ"לית תקשורת שיווקית ובתו של דונרשטיין, שכמובן נכח באירוע; יואל מזרחי, סמנכ"ל חטיבת הנעילה; אייל גרין, סמנכ"ל התפעול הנכנס; וקלאודיה כהן, מנהלת אולם תצוגה.

קלאודיה כהן, שמואל דונרשטיין ומאיה דונרשטיין יתיר / צלם: ליאור אביטן
 קלאודיה כהן, שמואל דונרשטיין ומאיה דונרשטיין יתיר / צלם: ליאור אביטן

יהלום לא מלוטש

שבוע הגלם הבינלאומי נפתח אמש (א') בבורסה ליהלומים ברמת-גן. גולת הכותרת של האירוע הייתה חשיפת יהלומי גלם נדירים בשווי 30 מיליון דולר שהובאו במיוחד לשבוע הגלם.

"שוק אבני הגלם בישראל מגלגל כ-7-8 מיליארד דולר בשנה", אמר שמואל שניצר, נשיא בורסת היהלומים. נצצו באירוע:

מרטין ונדרבונד, סמנכ"ל בכיר למכירות של חברת ריאו פינטו; קטרינה ברניצ'ה, מנכ"לית אלרוסה ישראל; לימור רוזנר, מנהלת דה בירס ישראל; ארנון יובל, יו"ר ועדת גלם בבורסה ליהלומים; מוטי בסר, מנכ"ל הבורסה ליהלומים; ואחרים.

לימור רוזנר, ארנון יובל, שמואל שניצר ומוטי בסר / צלם: קובי פוקס
 לימור רוזנר, ארנון יובל, שמואל שניצר ומוטי בסר / צלם: קובי פוקס