מקום מדהים: העיירה שבה כל התושבים גרים בבניין אחד

בית משותף במלוא מובן המילה: הצצה לעיירה הקסומה שבה 218 תושבי המקום חיים יחד בבניין אחד בן 14 קומות שכולל מסעדות, חנויות נוחות, בית-ספר ואפילו תחנת משטרה

עיירה באלסקה, וויטייר, כל התושבים בבניין אחד / צילום: וידאו
עיירה באלסקה, וויטייר, כל התושבים בבניין אחד / צילום: וידאו

וויטייר (Whittier) היא עיירה מנומנמת במערב מיצר הנסיך וויליאם באלסקה, הממוקמת בין הרים פסטורליים. אבל אם אתם מדמיינים שורה של בתי עץ המזכירים את הסדרה "חשיפה לצפון", תחשבו שוב.

כמעט כל 218 תושבי העיירה גרים בבניין אחד בן 14 קומות בשם מגדלי Begich - בסיס צבאי לשעבר המזכיר מלון קומוניסטי. הגישה אל העיירה הנידחת, מתאפשר רק דרך הים או בנסיעה דרך המנהרה החד סטרית הארוכה בארה"ב שאורכה 3.4 ק"מ. המנהרה, המשנה כל חצי שעה את כיוון הנסיעה, נסגרת לתנועה בשעה 23:00 עד ל-5:30 למחרת.

בבניין עצמו ניתן למצוא דירות מגורים, תחנת משטרה, מגרש משחקים פנימי, שתי חנויות נוחות, מסעדת בשרים, מכבסה וסניף דואר, כאשר בית הספר ממוקם בבניין סמוך המחובר לבניין הראשי דרך מנהרה ואת טקסי ההטבלה עורכת הכנסייה המקומית בבריכה מתנפחת במרתף הבניין.

מדוע להצטופף כך? ובכן, כשהרוחות מגיעות ל-100 קמ"ש, השלג נערם לגובה של יותר מ-6 מטרים והגישה למקומות אחרים היא בעייתית, הגיעו תושבי המקום למסקנה שהכי פשוט והכי בטוח פשוט לגור יחד.