האם ארנון מילצ'ן בוחן את הגדלת חלקו בערוץ 10?

עפ"י מקורבים לדיונים בערוץ 10 עם המשקיעים השונים, מילצ'ן אף עשוי לבחון שליטה של 51% מהמניות, אחרי שנים שבהן לא הזרים כספים לערוץ

לאחר שנים ארוכות בהן לא השקיע איל הקולנוע ארנון מילצ'ן כסף בערוץ 10, הוא משמיע בימים האחרונים קולות אחרים לפיהם הוא דווקא מתעניין בהגדלת חלקו בערוץ. על-פי המקורבים לדיונים בערוץ עם המשקיעים השונים, מילצ'ן אף עשוי לבחון שליטה בערוץ של 51% מהמניות.

כפי שפורסם בראשונה ב"גלובס", הדיונים המרכזיים שמתקיימים בימים אלה לכניסת משקיעים מתנהלים מול קבוצה בראשותם של אביב גלעדי והמיליארדר לן בלווטניק, ובמקביל מול קבוצה בראשותו של יזם ההיי-טק ואיש הפרסום אילן שילוח. בעוד ששילוח כבר השלים את תהליך בדיקת הנאותות שלו, גם קבוצת RGE של גלעדי החלה בתהליך כזה.

בשני המקרים, אחת התעלומות הגדולות, שעשויות לעכב עסקה היא שאיפותיו של מילצ'ן, שעדיין נמצא במחלוקת על חלקו מול בעל השליטה בערוץ, יוסי מימן. מילצ'ן דורש ממימן החזר בגין השקעותיו בערוץ לאורך השנים, ומימן חלוק על קיומו של החזר כזה.

מזה קרוב ל-6 שנים שמילצ'ן נמנע מהשקעה בערוץ 10 והביע את רצונותיו לעזוב את הערוץ, עד שבאחרונה אמר נציגו ל"גלובס" כי הוא מביע אמון "בערוץ ובתוכנית העסקית שמוביל בו יוסי ורשבסקי, המנכ"ל".

מילצ'ן, שעשה את הונו בעסקי הקולנוע בהוליוווד, נחשב למקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. קרבה זו של משפחת מילצ'ן למשפחת ראש הממשלה הופכת את מהלכיו של מילצ'ן בערוץ למעניינים הרבה יותר, שכן הם עשויים לחשוף את כוונותיו של נתניהו עצמו כלפי הערוץ. בעוד שבפגישות מול גורמים שונים בתעשיית תקשורת, נמנע נתניהו מלהצהיר כי יש בכוונתו לסגור את הערוץ, או להפסיק לסייע לקיומו, הוא הבהיר כי בכוונתו לפתוח את השוק לחברות חדשות נוספות.

עם זאת, ראש הממשלה החרים פעמיים במהלך מערכת הבחירות האחרונה את עיתונאי חדשות 10 וסירב להתראיין אצל העיתונאי רביב דרוקר.

מטעמו של מילצ'ן נמסר: "לא מיני ולא מקצתי".