הישראלים שהצליחו לקנות כרטיס טיסה לרומא ב-44 דולר

מ' ממרכז הארץ, שמיהר לרכוש 4 כרטיסי טיסה מגוליבר במחיר המפתיע: "כעבור כחצי שעה קיבלתי שיחת טלפון מנציגת שירות של גוליבר, שבישרה לי במילים הללו: 'ההזמנה לא תכובד עקב מחיר לא סביר'"

רומא / צילום: שאטרסטוק
רומא / צילום: שאטרסטוק

מי שגלש היום (ה'), עד הצהריים, באתר האינטרנט של סוכנות הנסיעות גוליבר במטרה לרכוש כרטיס טיסה לרומא, נוכח לגלות מחיר מציאה: 44 דולר הלוך ושוב לאדם ליעד המבוקש אחרי יום העצמאות, כרטיס שמחירו האמיתי נע סביב 400 דולר.

מהירי החלטה פעלו מיד, דוגמת מ' ממרכז הארץ שראה את המחיר האטרקטיבי והזמין 4 כרטיסי טיסה לרומא עבור בני משפחתו.

"ראיתי את המחיר באתר ומיד קפצתי על המציאה ורכשתי את הכרטיסים", הוא מספר. "דקות אחדות אחרי שביצעתי את ההזמנה קיבלתי SMS שההזמנה שלי נמצאת בתהליך של אישור. כעבור כחצי שעה קיבלתי שיחת טלפון מנציגת שירות של גוליבר, שבישרה לי במילים הללו: 'ההזמנה לא תכובד עקב מחיר לא סביר'. ברקע שמעתי מישהו אומר לה: 'דברי עם הספק'. מיד אחרי זה היא אמרה לי: 'אחזור אליך', ועד עכשיו לא חזרה".

לפני כחודש אירע מקרה דומה של טעות בהקלדה, אלא שזו כובדה מיד. באפליקציית "חוליו" להזמנת כרטיסי טיסה ברגע האחרון הוקלד בטעות המחיר 29 דולר למלטה הלוך ושוב במקום 229 דולר - פער של 200 דולר לטובת הצרכן. תוך רגע 34 אנשים מהירי החלטה והקלדה הזמינו את הכרטיס במחיר המוזל של כ-100 שקל בלבד.

גיורא מנדל, מנכ"ל "חוליו", אמר אז ל"גלובס": "בהתחלה הייתי בהלם מהטעות, ואחרי שהתאוששתי מההלם החלטתי לספוג את הטעות, שעלתה לנו כ-27 אלף שקל. זאת פעם ראשונה שזה קורה לנו, ואני מקווה שגם הפעם האחרונה. צילום המסך של טעות האנוש הזאת יהיה ממוסגר מעל המיטה שלי עוד הרבה זמן".

מנדל החליט לספוג את ההפסד ולמכור את המושבים בטיסה במחיר של 29 דולר. בנקודה זו ייאמר לזכותו כי פעל נכון מבחינה תדמיתית ובקנה אחד עם החוק, לפיו המחיר הנקוב אותו רואה הצרכן בעת הרכישה הוא המחיר הקובע בקופה - גם אם מדובר בטעות.

מגוליבר נמסר בתגובה: "מבירור של פרטי המקרה עולה כי הלקוח ביצע הזמנה, אך לא קיבל עליה אישור סופי, אלא רק אישור קליטה ראשוני במערכת. ברגע שהמערכת זיהתה את הכשל בהזמנה, הלקוח עודכן על כך טלפונית, והוצעה לו אלטרנטיבה. חשוב להבהיר כי אם היה מדובר בהזמנה המסתכמת בקבלת אישור מיידי, חברת גוליבר הייתה עומדת מאחורי כל פרטי ההזמנה ובפרט במחיר שהוצע".

עוד נמסר מהחברה כי בוצעו במחיר האמור 6 הזמנות בסך-הכול.