מה עושים בני 17 שחולמים לעבוד בתקשורת ולא מצליחים?

אתר "פרוגי", שהקימו אלכס נסטר ואלון אלבכרי בחדר שינה בערד, הפך בתוך 4 שנים לאתר המוביל בישראל לבני-נוער, שנרכש ע"י ynet ומפרסם תוכן של עשרות כתבים צעירים

אתר "פרוגי" / צילום: איל יצהר
אתר "פרוגי" / צילום: איל יצהר

אלכס נסטר חלם להיות עיתונאי. אמנם העיתונות סובלת מיחסי ציבור גרועים, הענף כולו מאוים על-ידי הטכנולוגיה המתפתחת, ועיתונאים לא מצליחים להתקיים מהמשכורת - אבל נסטר נדבק בחיידק.

"הייתי בן 17, ובכל מקום שפניתי אליו אמרו לי 'לך מפה, אתה ילד'", הוא מספר. "גרתי אז עם ההורים בערד, ומי ייתן לי שם במה? הדלת הייתה סגורה בפני ילדים כמוני. החלטתי להקים פלטפורמה שבה חבר'ה מכל הארץ יוכלו להביע את עצמם".

מכל המקומות, דווקא בתור לקופה בחנות בגדים הכיר נסטר את מי שהפך לשותפו, אלון אלבכרי. "אלון הוא מתכנת, ולי הייתה זיקה לתקשורת מתחום התוכן, אז הצעתי שנקים יחד אתר שייתן במה לבני-נוער - שהם גם יכתבו בו וגם יהיו הצרכנים שלו", משחזר נסטר.

המפגש בין השניים, כיום בני 21, הוביל להקמת האתר "פרוגי" (www.frogy.co.il), אתר המכסה חדשות רלוונטיות וכמובן עוסק גם בבידור, פנאי, יחסים וכל מה שאמור לעניין בני-נוער. האתר נחשב כיום למוביל בקרב גילאי 13-18, עם 320 אלף יוניקים (מבקרים ייחודיים) בחודש, לא כולל כניסות מהמובייל, שמהוות נתח משמעותי.

"למדתי תקשורת והתעסקתי תמיד עם אתרים ומחשבים - פתחתי וסגרתי אתרים בתור תחביב", מספר אלבכרי. "אחרי שהכרתי את אלכס, דיברנו על הקמת אתר. רצינו אתר שיספק לבני-נוער כתבות מכל מיני מקומות לפי תחומי עניין. לקח לנו 4 חודשים לפתוח את האתר בגרסה הראשונית. ישבתי שעות ארוכות ולילות לבנים ועבדתי על זה, והאתר אפילו נמחק לי פעם אחת מרוב עייפות בלי שהיה גיבוי. אבל לא התייאשתי, כי היה חזון".