למרות המאבק המשפטי: אבי רט נבחר לדירקטוריון רשות השידור

רט, שנבחר לדירקטוריון על משבצת בעל הזיקה למורשת היהודית, הגיש במשך 20 שנה תוכנית בשם "בראשית" בערוץ 1 ■ התוכנית הוסרה השנה מלוח השידורים, ובעקבות זאת הוא הגיש נגד הרשות תביעת חוב

רשות השידור בת"א / צילום: רון פז
רשות השידור בת"א / צילום: רון פז

איש החינוך אבי רט נבחר בסוף השבוע שעבר להיות אחד מ-12 חברי דירקטוריון תאגיד השידור הציבורי החדש, אולם ל"גלובס" התברר כי במקביל הוא מנהל מאבק מול רשות השידור הנוכחית, שהגיע לפסים משפטיים.

רט, שנבחר לדירקטוריון על משבצת בעל הזיקה למורשת היהודית, הגיש במשך 20 שנה תוכנית בשם "בראשית" בערוץ 1, וזו הוסרה בראשית השנה מלוח השידורים, למורת-רוחו.

לאור הדברים, רט שלח בינואר השנה, באמצעות עורך דינו, מכתב לרשות השידור, ובה כתב כי "כך, באיבחה אחת, ללא הודעה מוקדמת, ללא קיום שימוע ומבלי שהתקיים בנדון תהליך מסודר, נגדע מפעלו זה, לו התמסר קרוב ל-20 שנה".

כעת דורש רט פיצוי, והוא עתיד להגיש בקרוב לכנ"ר, פרופ' דוד האן, המשמש כמפרק רשות השידור, תביעת חוב על הסכום שלטענתו מגיע לו על עבודתו ברשות במשך השנים. יש לציין כי רט לא היה עובד רשות השידור מן המניין.

בינתיים, כפי שפורסם לראשונה באתר "גלובס", ועדת קמא בחרה את תריסר חברי הדירקטוריון שיתוו את דמותו של תאגיד השידור הציבורי החדש, ובהם רט. על-פי גורמים בוועדה, רט לא עדכן בדבר דרישת התשלום שהוא מציב בפני הרשות הנוכחית.

הוועדה בראשות השופט קמא בחרה בגיל עומר ליו"ר התאגיד החדש, ולצדו רט, חבר ארגון רבני צהר; איש העסקים היפואי חמיס אבולעפיה; היוצר הדוקומנטרי נפתלי גליקסברג, ששימש בעבר כיו"ר ארגוני היוצרים; עורך המגזין "ליברל", רותם דנון, לשעבר עורך בכיר בחדשות 2 ועורך אתר נענע10, שיתפוס את משבצת העיתונאי; מנכ"לית משרד החינוך לשעבר, דלית שטאובר; דוד אלכסנדר, לשעבר ראש מינהל התרבות; רו"ח אורלי גרטי-סרוסי, שתאייש את משבצת אשת הכספים; מישל קרמרמן, מנכ"לית אקו 99FM לשעבר; אורית מסילתי, גם היא אשת כספים בעלת נסיון בחברות טכנולוגיה; המשפטנית ד"ר אורנה דויטש; ומנכ"לית החינוכית לשעבר, אהובה פיינמסר.

לצד קמא, הובילו את הבחירה יו"ר התיאטרון הלאומי הבימה, נורית דאבוש; ומנכ"ל בנק איגוד לשעבר, חיים פרייליכמן.

רט מסר בתגובה כי "הדבר לא שייך לשני, אלה שני דברים שונים ושני גופים שונים. מגיעות לי 20 שנה של השלמות, אם תהיה סתירה מהותית בין הדברים, אז אסיר את התביעה".