באג נכנסת לשוק הספרים ומציעה 10 ספרים ב-100 שקל

באג משיקה את האתר 10BOOKS - כ-750 ספרים לבחירה כבר הועלו לאתר ■ המהלך נועד להתמודד עם הצטברות המלאי בהוצאות לאור בעקבות חוק הספרים

באג נכנסת לשוק הספרים: אתר חדש שהקימה הרשת, "10BOOKS", מציע 10 ספרים במבצע של 100 שקל - כך נודע ל"גלובס". כ-750 ספרים לבחירה כבר הועלו לאתר, כולם בהוצאת מודן. המבצע אינו מוגבל בזמן והוא כולל ספרים בני שנה וחצי ויותר, כלומר לא כאלו שמוגנים במסגרת "חוק הספרים".

במסגרת המהלך, באג מתכוונת להיעזר בפריסה הנרחבת של סניפיה ברחבי הארץ, 77 במספר, כך שמי שבחר 10 ספרים (או יותר, בכפולות של 10), יוכל לאסוף אותם מאחד הסניפים ללא עלות משלוח. הקונה יוכל גם לבקש לשלוח את הספרים אליו הביתה בעלות של 35 שקל.

באג מוכרת מחשבים, טלפונים סלולריים, מצלמות דיגיטליות וציוד נלווה והיקפי. היא נמצאת בבעלות משפחת מודן שעומדת גם בראש הוצאת מודן, ושותפה בבעלות על רשת "צומת ספרים".

מנכ"ל באג הוא אמיר מודן ומנכ"לית הוצאת מודן היא רוני מודן, כאשר אביהם, עודד מודן, משמש כיו"ר בשתי החברות.

המהלך הנוכחי נועד להתמודד עם בעיה מוכרת בענף הספרים - הצטברות ספרים רבים במחסנים - מאז שנכנס לתוקפו חוק הספרים בתחילת השנה שעברה. בכך מקווה ההוצאה למכור חלק מהמלאי.מבחינת מודן זהו גם מעין "תרגיל עוקף סטימצקי".

כזכור, עם העברת הבעלות ברשת הספרים בשנה שעברה, הסכימו הוצאות הספרים לתספורת עבור החוב שהיה לסטימצקי מולן, וכתוצאה מכך המשיכו ספריהן להימכר בחנויות שלה. מודן לא הסכימה לכך, ומאז ספריה לא נמצאים ברשת. הם עדיין נמכרים במתחרה "צומת ספרים", אבל סביר שבהוצאה מקווים כעת למצוא אפיק חדש למכירת הספרים באמצעות רשת חנויות חלופית לסטימצקי כמו זו של באג.

שרון טמיר, סמנכ"ל השיווק של באג, אמר היום ל"גלובס" כי המהלך לא קשור להיעדרות ספרי מודן מסטימצקי, שהרי האתר היה בבנייה עוד בתקופה שהוצאת מודן מכרה את ספריה במסגרת רשת הספרים.

לגבי המהלך הוסיף טמיר כי "לקחנו את באג וניצלנו את הפריסה שלה כדי לחסוך עלויות הובלה ללקוח. יש באתר מגוון קטגוריות והרבה רבי מכר שהצטברו מלאים שלהם, שהמחיר הקטלוגי שלהם יכול להגיע ל-90 שקל. רכישת ספרים באתר יכולה להיות גם בחירה טובה למתנה לילדים - במקום צעצוע בעלות של 200 שקל, אפשר לקנות 20 ספרי ילדים באותו הסכום וזו תהיה מתנה לכל השנה. חבילת הספרים תגיע ללקוח עד 14 יום ולרוב בתוך 3 ימים. ברגע שהסניף קולט את הספרים, הקונה מקבל הודעה, ואם לא אסף את ספריו ניצור עמו קשר".