בעלי מניות מיילאן לחברה: קבלו את הצעת הרכש של טבע

לפי דיווחים ברויטרס, בעלי מניות ובינהם קרן Paulson מניו-יורק, שמחזיקה כ-14.9 מיליון מניות מיילאן שמהוות כ-3% מהון החברה, אמרו לדירקטוריון לשקול בחיוב את הצעת טבע ■ בפולסון ובמיילאן סירבו להגיב לידיעה

חברת טבע / צילום: רויטרס
חברת טבע / צילום: רויטרס

בעלי מניות גדולים בחברה מיילאן קוראים לחברה לקבל את הצעת הרכש של טבע תמורת כ-41 מיליארד דולר. לפי דיווחים שפורסמו ברויטרס, בעלי מניות ובינהם קרן Paulson מניו-יורק, שמחזיקה כ-14.9 מיליון מניות מיילאן שמהוות כ-3% מהון החברה, אמרו לדירקטוריון מיילאן לקבל את ההצעה של טבע שמהווה פרמיה של 21% על מחיר מניית מיילאן בשוק נכון למועד ההצעה. בפולסון ובמיילאן סירבו להגיב לידיעה.

אם תתקבל הצעת הרכש של טבע למיילאן זו תהיה הרכישה הגדולה ביותר בתולדות החברה הישראלית, אבל מיילאן עצמה מביעה התנגדות לעסקה, לפחות באופן רשמי, ומעדיפה לרכוש את פריגו.

עוד לפני ההצעה הרשמית של טבע אתמול, מיילאן הדגישה כי ישנו ספק רב עוד יותר אם הרגולטור יאשר כזו רכישה בשל חפיפה רבה בעסקי שתי החברות. למרות זאת, היא ציינה כי אם טבע תגיש הצעה, היא תשקול אותה בכובד ראש.

יו"ר מיילן, רוברט קורי, מסר בהודעת מיילאן בסוף השבוע, כי "למדנו את הפוטנציאל במיזוג טבע ומיילאן זה זמן מה ואנו מאמינים שאין היגיון תעשייתי ברור או התאמה תרבותית".

מניות מיילאן זינקו אמש ב-8.9% בוול סטריט לאחר הצעת הרכש העוינת מטבע למחיר של 74.04 דולר למניה, ומניות טבע עלו ב-1.4% ל-64.16 דולר למניה. פריגו , הצלע השלישית למשולש הזה שדחתה הלילה את הצעת הרכש בהיקף 29 מיליארד דולר ממיילאן - רשמה ירידה של 2.7% במחיר המניה ל-192.82 דולר.