הרשות השנייה פסלה פרסומות של מיזם הטלוויזיה TAKE

זאת לאחר שמצאה כי תשדירי הרדיו מפנים לתוכניות של הוט ללא אישורה, באופן שעלול לעודד שימוש פיראטי באינטרנט ■ TAKE: "צעד מצער מאד"

Take לוגו
Take לוגו

הרשות השנייה פסלה את תשדירי הרדיו של מיזם הטלוויזיה TAKE, והורתה לכל תחנות הרדיו האזורי להסירו מיידית. זאת, לאחר שמצאה כי שלושת התשדירים מפנים לתוכניות של חברת הוט, ללא אישורה, באופן שעלול לעודד שימוש פיראטי באינטרנט ו"להטעות את הצרכנים, כי מדובר בשירות הקשור עם המותגים והתוכניות הנזכרות בתשדיריהם".

חברת TAKE מציעה ממיר שבאמצעותו אפשר לקלוט את ערוצי עידן החינמיים, ולצדם ללקט תכנים חינמיים מהאינטרנט בהתבסס על ממשק של הסטארט-אפ הישראלי Comigo של דב מורן.

בין היתר נעשה בפרסומת שימוש בשם תוכנית הלהיט "משפחת זגורי", המשודרת בחברת הכבלים, ונאמר בו "סבתא שלך צופה בו בטלוויזיה, אתה צופה בו באינטרנט". נציין כי עיקרה המוחלט של הסדרה אינו נגיש לצפייה חינמית באינטרנט, אלא רק באופן בלתי חוקי.

מהרשות השנייה נמסר כי "הרשות השנייה פסלה את הפרסומת לשירות TAKE משידור בתחנות הרדיו האזורי, לאחר שנקבע כי התשדירים מפנים למותגים ולצדדים שלישיים ללא הרשאתם ובאופן שעלול לעודד שימוש פיראטי, או לחילופין להטעות את הצרכנים כי מדובר בשירות הקשור עם המותגים או התוכניות המוזכרות בתשדיר, וזאת בניגוד לכללי הרשות השנייה".

ליאור בנאי, מנכ"ל משותף TAKE, מסר בתגובה: "שירות הטלוויזיה של חברת TAKE מאפשר צפייה נוחה ואיכותית בתכנים הנגישים ברשת האינטרנט, באופן חוקי וברשותם של בעלי הזכויות בישראל. TAKE אינה מעודדת צפייה פיראטית בשום צורה ואופן, וטענות בהקשר זה הן ניסיון לפגוע במעבר הטבעי של הציבור לצפייה במבחר התכנים החוקי והעשיר המצוי באינטרנט על מסך הטלוויזיה.

"אנו מבינים היטב את הלחץ של חברת הוט החוששת לאבד נתח גדול מלקוחותיה, אולם אנו מצפים מחברה כמו הוט שלא לפעול בדורסנות כלפי גופים חדשים, ולא לפגוע בתחרות. ההחלטה להוריד את תשדירי הפרסומות שלנו בגלל הצגה מוטעית של העובדות מצידה של חברה מונופוליסטית היא צעד מצער מאוד".