אבי וייס: קשת ורשת סיימו את הרבעון בהפסדים של מיליונים

חברת חדשות 2 תחל בימים הקרובים בהליך קיצוצים, שיכלול קיצוץ שכר לבעלי המשכורות הגבוהות ופיטורי 15-20 עובדים

אבי וייס / צילום: איל יצהר
אבי וייס / צילום: איל יצהר

חברת החדשות של ערוץ 2 תחל בימים הקרובים במהלך הקיצוצים, שבמסגרתו יתקיים קיצוץ שכר לבעלי המשכורות הגבוהות לצד פיטורי עובדים. במפגש שקיים היום (א') מנכ"ל חדשות 2, אבי וייס, עם עובדי החברה, הוא הבטיח כי הקיצוץ ייעשה בתיאום עם ועד העובדים, במטרה להפחית 5 מיליון שקל מתקציב החברה.

על-פי ההערכה, מדובר על בין 15 ל-20 עובדים שיפוטרו. וייס אמר כי הקיצוץ יכלול גם את שכרה של הנהלת חברת החדשות, ובכללה את שכרו שלו ושל 6 חברי ההנהלה.

במפגש עם העובדים הסביר וייס על המניעים להליך הקיצוץ הדרמטי. לדבריו, הרבעון הראשון בשנה של זכייניות ערוץ 2 רשת וקשת הסתיים בהפסדים "דו-ספרתיים" של מיליונים, ועל-פי הצפי הזכייניות יסיימו את השנה ב"הפסד ניכר".

לדבריו, הדבר נוצר בשל הצטמצמות של שוק הפרסום ב-50%, כשהרוב המכריע הולך לאתרי ענק כמו גוגל ופייסבוק.

כמו כן התייחס וייס לרגולציה, שלדבריו לא התאימה את עצמה למצב הנוכחי בו התחרות השתנתה, והיא אף ממשיכה להקשות על הזכייניות ועל החברה עצמה. לדבריו, גם הבקשה של חדשות 2 להכיר בסכום שהשקיעה חברת החדשות לאורך השנים מעבר לתקציב הנדרש בחוק, לא התקבלה.

בישיבה נאמר לעובדים כי רובו של תקציב חברת החדשות מושקע בהוצאות כוח-אדם. "לפני שהגענו לזה חסכנו במקומות אחרים, ובהם ביטול המנוי על שירותי סוכנות הידיעות AP, חסכון בניידת שידור ובשירותי עובדי פרילנס", אמר וייס לעובדים.

ארגון העיתונאים פנה לפני חג העצמאות לבית הדין לעבודה בדרישה לעצור את ההליכים "החד-צדדיים", לשון העובדים, ובהמשך הוחלט לדחות את הדיון בבית הדין ליום שלישי הבא.