מניית אורד הגיבה בזינוק לחוזה ביצוע עבודות בבניין באירופה - ודעכה בהמשך

היקף החוזה: 15 מיליון אירו ■ העליות במניה, שצנחה בשנה האחרונה ב-35%, הגיעו היום ל-22%

אריאל אדורם / צילום: איל יצהר
אריאל אדורם / צילום: איל יצהר

מניית אורד הגיבה היום בזינוק דו-ספרתי, שהגיע במהלך המסחר עד ל-22%, לעדכון החברה על הסכם בהיקף של כ-15 מיליון אירו לביצוע עבודות בבניין משרדים באירופה. הבוקר נסחרה אורד בשווי של כ-50 מיליון שקל, אחרי שאיבדה בשנה האחרונה 35% מערכה. כניסתו של ההסכם לתוקף מותנית במספר תנאים, הצפויים להיסגר תוך כמה ימים.

באורד ציינו כי במסגרת ההסכם, מונתה חברה בת כקבלן ראשי לביצוע עבודות גמר ומערכות אלקטרו-מכאניות, הצפויות להימשך כשנתיים, וכן כי התמורה הסופית בהסכם תיקבע בהתאם להצעה עדכנית שתגיש החברה הבת לאחר חתימת ההסכם. במסגרת ההסכם נקבע כי במקרה בו לא תושג בין הצדדים הסכמה בנוגע לתמורה הסופית, החברה הבת של אורד תוכל לבצע את העבודות על בסיס הסכמות שתגבש עם צד שלישי, או באמצעות מינוי צד שלישי כקבלן משנה לביצוע העבודות.

שחיקה ברווחיות

אורד, הנמצאת בשליטת קרן פלנוס, המנכ"ל אריאל אדורם וצמד השותפים צחי סולטן וניר פלג (היו"ר), עוסקת בביצוע פרויקטים של מערכות חשמל, מתח נמוך ובקרת תנועה. בסיכום 2014 הכנסותיה של אורד נחלשו ב-11% ל-140 מיליון שקל, והחברה הציגה שחיקה גם ברווחיות הגולמית והתפעולית שלה. בשורה התחתונה סיכמה אורד את 2014 בהפסד של 21 מיליון שקל, אחרי רווח נקי של כ-1 מיליון שקל ב-2013.

רואי החשבון של אורד מפנים את תשומת לב המשקיעים לגירעון של כ-18 מיליון שקל בהון העצמי, ולהון חוזר שלילי של כ-9 מיליון שקל. עוד ציינו רואי החשבון כי ניתוח תחזית תזרימי המזומנים של החברה ומקורותיה, הוביל את הנהלתה והדירקטוריון למסקנה כי לאורד מקורות מספקים לעמוד בהתחייבויותיה בעתיד הנראה לעין. סך התחייבויות החברה מתקרבות ל-130 מיליון שקל, מהן התחייבויות שוטפות של 55 מיליון שקל.