נעילה שלילית בת"א: המעו"ף צלל 1.5%, מניית טבע 4.5%

מגמה שלילית בשוקי העולם ■ "בתרחיש המרכזי הריבית בישראל תישאר ללא שינוי בחודשים הבאים ולא ינקטו צעדים מרחיבים משמעותיים נוספים"

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה של תל-אביב ננעל היום (ג') בירידות שערים חדות, על רקע ירידות שערים בשוקי העולם. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל.

שתי פצצות מרגמה נפלו בצהריים באזור עין זיוון שברמת הגולן, בסמוך לגבול הסורי. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק כתוצאה מנפילת הרקטות. מדובר בירי שנפל בשטח ישראל כתוצאה מזליגת הקרבות בין המורדים לצבא סוריה, הנאמן לנשיא בשאר אסד. בצה"ל קראו לחקלאים באזור לצאת משטחי המרעה, אך הבהירו ליתר האזרחים כי ניתן לחזור לשגרה.

אתמול ננעל המסחר בבורסה של תל-אביב בירידות שערים לאחר החלטת בנק ישראל להותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 0.1%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.45 מיליארד שקל.

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, מציין כי "למרות פיזור רמזים לגבי האפשרות לצעדים מוניטארים מקלים נוספים, אנו מעריכים שהסיכוי לכך די נמוך נוכח הסיכונים הרבים הכרוכים בצעדים אלה ועל רקע התנאים הקיימים במשק הישראלי והעולמי. הסיכוי לנקיטת צעדים מסוג אלה יעלה, אילו מדד המחירים לחודש אפריל יהיה משמעותית נמוך מהציפיות ו/או השקל יתחזק בשיעור ניכר ביחס לסל המטבעות. אנו מעריכים שבתרחיש המרכזי הריבית בישראל תישאר ללא שינוי בחודשים הבאים ולא ינקטו צעדים מרחיבים משמעותיים נוספים".

טבע, פריגו ואופקו מאבדות גובה

טבע ירדה לאחר שחזרה מוול סטריט עם פער שלילי של כ-2.5%. דירקטוריון מיילן דחה אתמול פה אחד את הצעתה של טבע לרכישת החברה תמורת 40 מיליארד דולר. דירקטוריון מיילן טוען כי "ההצעה של טבע מעריכה בחסר גדול מאוד" את החברה. הודעת מיילן לוותה במכתב חריף ששיגר יו"ר החברה למנכ"ל טבע ארז ויגודמן. משמעות הדבר היא שטבע ככל הנראה תעלה את הצעתה, כפי שהוערך על ידי אנליסטים בשבוע החולף, מאז הניחה טבע את ההצעה על השולחן. עם זאת, מדובר בעמדה של הדירקטוריון בלבד, שכן הצעתה של טבע עוינת גם כך ומכוונת לבעלי המניות.

גם פריגו נסחרה בירידה לאחר שחזרה עם פער שלילי של כ-2.9%. מניות פרוטליקס , טאואר ואופקו ירדו אף הן על רקע פערים שליליים.

האנליסט דורון דגול ממליץ "מכירה" על מניית עזריאלי . מחיר היעד שלו עולה מ-121.7 ל-138.1 שקל, אך ההמלצה יורדת כאמור ל"מכירה". כך, "דווקא מהמקום שאנו מרגישים נוח לשחרר מעט את חגורת השמרנות סביב עזריאלי, כך אנו מרגישים שלמים יותר עם ההכרה כי מחיר המניה כיום גבוה משמעותית מערכה הכלכלי הסביר ומזהירים מסיכון גבוה יחסית לתיקון מטה במחיר. האופן בו אנו משערכים כעת את המניה מאותת כי גם הפוטנציאל העתידי הטמון בנכסים לא מצדיק לדעתנו מחיר כזה למניה היום", כותב דגול.

מניות הסלולר פרטנר וסלקום ירדו על רקע השקת המבצע האגרסיבי של הוט מובייל. קבוצת הוט שולפת שפנים מכל עבר כדי להגביר את קצב גיוס הלקוחות שלה להוט מובייל, והפעם היא יוצאת במבצע חדש במסגרתו לקוחות שמצטרפים להוט נט (ספקית האינטרנט של הוט), שמוכרת חבילת גלישה של עד 100 מגה במחיר של 20 שקל לחודש, יקבלו חבילה סלולרית במחיר של 10 שקלים לחודש.