מפעילות הסלולר: מכירות הגלקסי S6 נמוכות מהצפוי

עד היום נמכרו 15 עד 20 אלף מכשירי גלקסי S6 ו-S6 Edge בישראלי - נתון נמוך לסמארטפון בסדר גודל כזה לדברי בכיר בשוק הסלולר ■ ביקושים גבוהים למכשירים בעולם

חברת סמסונג השיקה באמצע החודש את שני דגמי הדגל החדשים שלה:גלקסי S6 ו-S6 Edge. בימים הראשונים התחושה הייתה טובה. באותו זמן, דיווח היבואן סקיילקס-סאני על שליחה של 10 אלף יחידות לחנויות. עכשיו מתברר שהשמחה הייתה מוקדמת מדי. משיחות של "גלובס" עם מפעילות הסלולר בארץ, מתברר שהמכירות נמוכות מאלו של הגלקסי S5. לעומת זאת, ראוי לציין שבסקיילקס מדברים על מכירות מוצלחות בשוק הפתוח.

בכיר בשוק הסלולר מספר ל"גלובס", כי מלאי המכשירים שהגיע לארץ לא היה גדול מלכתחילה. אומנם דגם ה-S6 Edge אוזל מהמלאי, אבל הדגם הרגיל מצליח פחות משציפו. עד היום נמכרו 15 עד 20 אלף מכשירים של שני הדגמים בשוק הישראלי - נתון נמוך לסמארטפון בסדר גודל כזה לדברי הבכיר.

עוד נקודה שסמסונג סובלת ממנה, הוא היעדר כרטיס זיכרון ואפשרות לפרק את הסוללה בקלות בדגמי ה-S6. בעוד שבמכשירי האייפון מדובר בחיסרון שמשתמשי אפל השלימו ומתעלמים ממנו, בסמסונג מדובר בנזק של ממש. חברת סמסונג דאגה להסביר בשנים האחרונות באופן קבוע בפרסומים שלה, עד כמה שני הנתונים הללו קריטיים למשתמשים ואיך הלקוחות שלה לא צריכים לחפש כל הזמן מטען, כמו משתמשי האייפון. עכשיו מתברר שסמסונג זנחה את הגישה הזו.

לדברי הבכיר, לקוחות המגיעים לחנויות החברה ומגלים שהם לא יכולים להרחיב את הזיכרון או להחליף את הסוללה, בוחרים פעמים רבות לרכוש דווקא את הדגם מהשנה שעברה - גלקסי S5. לדבריו, מכירות ה-S5 לא ירדו בכלל בתקופה האחרונה.

לעומת זאת, בעולם המכשירים של סמסונג נהנים מהצלחה גדולה יותר. אתר בלומברג מדווח, שסמסונג החליטה להוסיף מפעל שלישי לייצור מסכים קמורים עבור הגלקסי S6 Edge, בעקבות ביקוש גבוה בעולם למכשיר זה. על-פי דיווח אחר, סמסונג צופה להגיע למכירות של 70 מיליון יחידות משני המכשירים החדשים בעולם, לאחר שהצליחה למכור 20 מיליון יחידות במכירה המוקדמת.