רשת הום סנטר מגבשת תוכנית הבראה תפעולית ופיננסית

זאת לקראת תשלום של כ-50 מיליון שקל בחודש יוני הקרוב ■ מחזיקי האג"ח ייתכנסו בשבוע הבא כדי לבחור נציגות לצורך המגעים עם החברה

הום סנטר / צילום: תמר מצפי
הום סנטר / צילום: תמר מצפי

רשת ה"עשה זאת בעצמך" הום סנטר מגבשת תוכנית הבראה תפעולית ופיננסית שתוגש לאישורם של הבנקים ומחזיקי האג"ח. מחזיקי האג"ח של הום סנטר צפויים להתכנס בשבוע הבא כדי למנות נציגות, וזאת לקראת תשלום של כ-50 מיליון שקל העומד על הפרק בחודש יוני הקרוב. נוסף על כך, הום סנטר נדרשת לתשלום בהיקף דומה ביוני 2016.

הום סנטר, בשליטת אליעזר פישמן, נמצאת בתקופה עסקית מאתגרת כבר זמן לא קצר, ועד כה בעל השליטה היה מזרים אליה את הסכומים הנדרשים להתמודד עם התחייבויותיה. כעת מבקשים החברה ונושיה להגיע לפתרון כולל להתחייבויותיה של הום סנטר.

על רקע מצבה, מוקדם יותר השנה פתחה הום סנטר בתוכנית התייעלות והחלה לפעול למימוש נכסים בהיקף של למעלה מ-95 מיליון שקל. במסגרת זו נסגרו וייסגרו 6 סניפים, הוקטנו שטחי חנויות והורדו דמי שכירות, ובנוסף הורדו הוצאות תפעול, מכירה, מטה ולוגיסטיקה.

נכון להיום, ההוצאות שהורדו עומדות על קצב שנתי של 16 מיליון שקל, וצפויה עוד ירידה של 8 מיליון בקצב שנתי.

התוכנית כוללת את מכירת נכס הנדל"ן בצומת בילו לפני כשבועיים תמורת 42.5 מיליון שקל, ומימוש נכסים נוספים בעשרות מיליוני שקלים. במסגרת ההבראה, החברה מצויה בשלבים מתקדמים של ארגון החוב שלה מול הבנקים ובדיונים עם מחזיקי האג"ח.

מבני תעשייה מממשת בתאילנד

הום סנטר מפעילה קרוב ל-50 סניפים ברחבי הארץ, שבהם היא מציעה מוצרים שונים לבית, לעבודות, לפנאי ועוד.

מהנהלת הום סנטר נמסר כי "בימים אלה אושרה תוכנית הבראה מקיפה לרשת, אשר במסגרתה ייסגרו כ-6 סניפים, יוקטנו שטחים, ויקוצצו עלויות. תוכנית זו נמצאת בשלבי אישור סופיים מול המערכת הבנקאית ותאפשר לרשת לממשה זאת לטובת העלאת הרשת לפסים של רווחיות וצמיחה במטרה שישרתו את התחייבויותיה.

"יודגש כי החברה השלימה את מכירת הנכס בעקרון בתמורה לכ-43 מיליון שקל שיוזרמו לטובת החברה. בתוך כך מתייחסת החברה להודעתה מהיום ומציינת כי היא מנהלת דיאלוג עם המחזיקים במטרה לשלבם במתווה תוכנית ההבראה של הרשת. הנהלת הרשת סמוכה ובטוחה כי כל הגורמים יירתמו לטובת החברה, שתעשה כל שנדרש בכדי לעמוד בהתחייבויותיה".

עוד בענייני קבוצת פישמן, היום עדכנה חברת מבני תעשייה על השלמת עסקת מכירת יתרת זכויותיה (32%) בפרויקט בתאילנד לשותף שלה בו, תמורת כ-60 מיליון דולר (כ-250 מיליון שקל). מבני תעשייה עדכנה כי תשלום של 5 מיליון דולר מהסכום נדחה בהסכמתה על לסוף חודש יולי.

* אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".