עיכוב בהקמת תאגיד השידור החדש: ייתכן שיידרש תיקון חקיקה

מתקני רשות השידור במתחם הקריה בת"א לא יועתקו להרצליה ■ עתיד הרפורמה ברשות לוט בערפל, במקרה שבממשלה הבאה השר הממונה על רשות השידור לא יהיה ארדן

פרופ' דוד האן / צילום: גיא כושי ויריב פיין
פרופ' דוד האן / צילום: גיא כושי ויריב פיין

מתקני רשות השידור בתל-אביב לא יועתקו להרצליה, זאת למרות המשא-ומתן המתקדם שהתנהל בין מפרק רשות השידור ובין אולפני הרצליה.

ל"גלובס" נודע כי כעת חזר מתחם הטלוויזיה החינוכית ברמת-אביב להיות המקום המסתמן למעבר, זמני לפחות, של פעילות הטלוויזיה והרדיו של רשות השידור בעיר.

לצד זה, ממשיכים אנשיו של כונס הנכסים הראשי, פרופ' דוד האן, בעידוד משרד האוצר, לחפש אחר מקום חלופי אחר באזור המרכז.

פינוי קריית רשות השידור בתל-אביב נחשב לחלק משמעותי בהליך הפירוק של רשות השידור, על מנת שיהיה אפשר לממש את נכסי הנדל"ן אותם היא מאכלסת. עיקר השטח, הסמוך למתחם שרונה המתחדש, מורכב מאולפני תחנות קול ישראל, ומצויים בו גם אולפני טלוויזיה.

בתוך כך, חל עיכוב בפירוק רשות השידור הנוכחית - ולצדו עיכוב גדול יותר בהקמתו של תאגיד השידור הציבורי החדש. על-פי ההערכה, השר הממונה על רשות השידור, לפי שעה גלעד ארדן, ינצל את סמכותו הקבועה בחוק ולהאריך, באישור ועדת הכלכלה, את מועד הקמת הרשות החדשה עד לסוף ספטמבר 2015, אולם גם בכך לא יהיה די.

על מנת לאפשר הארכה נוספת יהיה צורך להעביר חוק, או תיקון חקיקה נוסף בכנסת, ונראה כי מצב זה הוא בלתי נמנע. עתיד הרפורמה לוט בערפל, במקרה שבממשלה הבאה השר הממונה על רשות השידור לא ימשיך להיות ארדן.

בשבוע שעבר נודע כי לאור הירידה בסכומי האגרה שנגבו, פנה האוצר להאן, בבקשה שיפחית ב-22% את השעות הנוספות של העובדים במהלך שנת 2015. בקרב העובדים ובהסתדרות התעורר זעם לנוכח ההחלטה, והם רואים זאת כמהלך חד-צדדי.

באוצר אמרו כי "מן הראוי שרשות השידור תצמצם ותתייעל בהוצאותיה. משרד האוצר מחויב לפעול בהתאם לחוק השידור הציבורי, וכל הקיצוצים כאמור יהיו תוך עמידה בתנאי החוק".

מלשכתו של האן נמסר כי "בשנה האחרונה נרשמה עלייה חדה במספר השעות הנוספות המדווחות על-ידי עובדי רשות השידור, וזאת עקב פרישתם של עובדים מאז החלה הרשות בהליך הפירוק. יובהר כי החלק הארי של השעות הנוספות הללו נשען על תפיסות הפעלת שידור נושנות, המחייבות הרכב קבוע של עובדים לצורך קיומו של השידור, גם אם אין בכך צורך ממשי. מנגד, דורש האוצר להימנע מכל חריגה בהיקף השעות הנוספות המדווח. האילוצים הללו מחייבים את הנהלת הרשות להורות על צמצום מכסת השעות הנוספות, וזאת עד שתתאפשר הטמעה של תוכנית מתקדמת להפעלת השידורים".