אפריקה מגורים מתכננת הנפקת אג"ח של 220 מיליון שקל

אתמול ביצעו עוד שתי חברות נדל"ן גיוס אג"ח - רוטשטיין ואביב בניה, כל אחת בהיקף של 50 מ' ש' ■ לפני מספר ימים השלימה דרבן גיוס של 225 מ' ש'

אורן הוד / צילום: איל יצהר
אורן הוד / צילום: איל יצהר

אחרי חודש שקט יחסית, נראה כי פעילות גיוסי האג"ח של החברות המקומיות שוב מתעוררת, והיום הודיעה חברת אפריקה מגורים כי היא בוחנת הנפקת אג"ח חדשות בהיקף של 220 מיליון שקל. החברה, אותה מנהל אורן הוד, מייעדת את ההון שיגויס למיחזור חוב פיננסי קיים ולפעילות השוטפת. לקראת ההנפקה אישרה חברת מידרוג דירוג A2 לחברה מקבוצת אפריקה ישראל.

הודעת אפריקה מגורים מגיעה ימים ספורים לאחר שחברת הנדל"ן דרבן השלימה גיוס של 255 מיליון שקל, בו נרשמו ביקושים גבוהים. הצלחות הגיוסים של שנרשמים בהנפקות האג"ח בתקופה האחרונה, מעודדות גם חברות קטנות יותר להצטרף לגל.

אמש דיווחה חברות הנדל"ן רוטשטיין, שאינה מדורגת, על השלמת גיוס של כ-50 מיליון שקל, בריבית קבועה של 7.45% וחברת אביב בניה, המדורגת Baa1, דיווחה על ביקושי יתר שנרשמו בשלב המוסדי בהנפקה שביצעה, בו הבטיחה גיוס של כ-50 מיליון שקל בריבית של 6.5%.

עוד מבין חברות הנדל"ן הקטנות, אאורה השלימה בתחילת החודש גיוס של כ-30 מיליון שקל, וחברת רבד של יגאל אהובי דיווחה על כוונתה לגייס סכום דומה בזמן הקרוב.

החברות הציבוריות ניצלו את מיעוט ימי המסחר בחודש אפריל (בשל חופשת פסח ויום העצמאות), ולקחו אתנחתא חלקית מפעילות גיוסי האג"ח, שירדו ב-28% והצטברו ל-2 מיליארד שקל.

אולם, על רקע הריביות הנמוכות בשוק והיעדר אלטרנטיבות השקעה, נראה כי ירידה זו היא זמנית בלבד, וחודש מאי צפוי גם הוא להיות חודש חזק בפעילות גיוסי האג"ח הקונצרניים, שמתחילת השנה עלו ב-55% והגיעו לכ-18 מיליארד שקל.