ריאל מדריד הקבוצה הכי "יקרה" בעולם; רונאלדו המרוויח הגדול

"פורבס": השווי של מועדון הפאר הספרדי מוערך ב-3.26 מיליארד דולר; אלופת הרווחים התפעוליים היא דווקא מנצ'סטר יונייטד האנגלית ■ ומי 10 הכדורגלנים עם ההכנסות הכי גבוהות בשנה האחרונה?

וידאל מול מרסלו, יובנטוס נגד ריאל מדריד, ליגת האלופות / צלם: רויטרס
וידאל מול מרסלו, יובנטוס נגד ריאל מדריד, ליגת האלופות / צלם: רויטרס

20 קבוצות הכדורגל בעלות השווי הגבוה ביותר בעולם מוערכות ב-1.16 מיליארד דולר בממוצע, עלייה של 11% לעומת השנה שעברה וזינוק בסך 84% בתוך חמש שנים - בשל חתימת הסכמי חסות וזכויות שידור יוקרתיים יותר ויותר. כך עולה מהניתוח השנתי שעורך המגזין "פורבס".

ריאל מדריד עומדת בפסגה, זאת השנה הרביעית ברציפות - עם שווי מוערך של 3.26 מיליארד דולר. הסיבה העיקרית לכך היא הכנסותיה השנתיות הכבדות - 746 מיליון דולר - יותר מכל קבוצת ספורט אחרת מהעולם, בכל הענפים (כולל דאלאס קאובויז, הקבוצה המכניסה ביותר בליגת הפוטבול האמריקאית NFL).

יריבתה הגדולה של ריאל, ברצלונה - מדורגת לא הרחק מאחוריה, עם שווי המוערך ב-3.16 מיליארד דולר. מנצ'סטר יונייטד, למרות הירידה ביכולת המקצועית שלה בשנתיים האחרונות מאז פרישתו של סר אלכס פרגוסון - שומרת על מקומה בצמרת המועדונים הכי יקרים (3.10 מיליארד), ולדברי "פורבס", היא "יודעת לנצל את המותג שלה יותר מכל קבוצת ספורט אחרת". את החמישייה הראשונה משלימות באיירן מינכן (2.34) ומנצ'סטר סיטי (1.37).

כיוון ש"שווי" מועדונים הוא מונח אמורפי, לפחות בכל הקשור לעמידה שלו במבחן המציאות בעת שמתרחשת בפועל עסקה של מכירת קבוצה - נתונים אולי מעניינים אפילו יותר שעולים מהדירוג של "פורבס" נוגעים לאלופות הרווח התפעולי. ובכן, כאן השלישייה הבכירה משנה מעט את פניה: יונייטד ראשונה (211 מיליון דולר רווח תפעולי בשנה החולפת), ואחר-כך ברצלונה (174) וריאל (170ׂ).

רק שלוש מבין 20 הקבוצות שדורגו על-ידי "פורבס" רשמו הפסד תפעולי: אינטר האיטלקית (41 מיליון), גלטסראיי הטורקית (37 מיליון) ופ.ס.ז' הצרפתית (מינוס של מיליון דולר).

עוד בדירוג של "פורבס" - השחקנים הכי מרוויחים בעולם (בגין שכרם במועדונים, ובגין ספונסרים והסכמי הפרסום השונים שלהם). כריסטיאנו רונאלדו, כוכב ריאל - בטופ עם 79 מיליון דולר בשנה החולפת; הנמסיס ליאו מסי שני (70.5 מיליון); הפער בין שני השחקנים הטובים בעולם כיום לבין כל היתר בא לידי ביטוי גם בהכנסות, כאשר זלאטן איברהימוביץ', החלוץ השבדי של פ.ס.ז' - שלישי עם 41.8 מיליון דולר "בלבד". גארת בייל הוולשי (ריאל) רביעי (34.9), ואחריו ניימאר הברזילאי (ברצלונה, 31.7).

מקומות 6-10: רדמאל פלקאו (מנצ'סטר יונייטד, 31); וויין רוני (מנצ'סטר יונייטד, 25.8); חאמס רודריגז (ריאל מדריד, 25.4); סרחיו אגוארו (מנצ'סטר סיטי, 25.3); לואיס סוארז (ברצלונה, 19.9).