אשת רה"מ: "קשה לחיות ככה, קשה להיות שרה נתניהו"

(עדכון) - שרה נתניהו העידה בביה"ד לעבודה במסגרת התביעה שהגיש מני נפתלי, אב הבית לשעבר במשרד רה"מ ■ "רוב מה שפורסם מפי נפתלי אינו נכון" ■ "דמי נשפך בראש חוצות; אנחנו נרדפים ע"י התקשורת"

"דמי נשפך בראש חוצות. רוב מה שפורסם מפי מני נפתלי אינו נכון" - כך אמרה היום (א') שרה נתניהו בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, לשם הגיעה כדי למסור את גרסתה במסגרת התביעה שמנהל מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, נגד המדינה והמעון.

עוד אמרה נתניהו בעדותה: "אנחנו נרדפים על-ידי התקשורת, ולכן חששתי לפטר את נפתלי". לדבריה, "קשה לחיות ככה. קשה להיות שרה נתניהו".

עוד סיפרה אשת ראש הממשלה כי "עובדים רבים שלחו לי מכתבי תמיכה אחרי שראו מה מתפרסם עליי".

סיידוף: לא פוחד מהגברת נתניהו

קודם לעדותה של נתניהו עלו היום להעיד שורה של עובדים במעון ראש הממשלה, ובראשם עזרא סיידוף, סמנכ"ל משרד ראש הממשלה.

סיידוף נחקר בחקירה נגדית על תצהירו על-ידי עורכות דינו של נפתלי, נעמי לנדאו ונאווה פינצ'וק. הוא הגן על תוכן הדברים שמסר בתצהירו והכחיש את הטענה כי אנשי המשרד אמרו שנפתלי נקט אלימות במהלך תקופת עבודתו.

עורכות הדין של נפתלי עימתו את סיידוף גם עם דברים שאמר על שרה נתניהו במהלך עדות שמסר בפרשת הקבלן יגאל עמדי לפני יותר שנים רבות. עמדי, נזכיר, היה קבלן הובלות שהגיש תביעה של מאות אלפי שקלים, בטענה כי בני הזוג נתניהו לא שילמו לו עבור עבודות האריזה וההובלה שביצע עבורם. במקביל הגישו בני הזוג נתניהו תביעה בסך 2 מיליון שקל, בטענה כי פרשת עמדי גרמה להם לנזקים. הסכסוך הסתיים בפשרה.

באותו מקרה אמר סיידוף כי שרה נתניהו השליטה טרור בבית ראש הממשלה, וכי היה לו פחד אמיתי ממנה.

"האם אתה פוחד משרה נתניהו?", שאלה עו"ד פינצ'וק את סיידוף, וזה השיב: "לא. מה יש לי לפחד?".

כאשר נשאל ישירות על עדותו בפרשת עמדי, אמר: "עברו מאז 16 שנים, והשתניתי. היום לא הייתי מתייחס לזה (יחסה של נתניהו - ח'.מ'.) כטרור או פחד. אולי התרגשתי לעמוד מולה".

עוד העיד היום סיידוף כי הוא עבד עם ראשי ממשלה רבים, וכי תמיד שמע ריכולים אודות נשות ראשי הממשלה. "לא כל ריכול הופך לתלונה", ציין.

נפתלי: שרה נתניהו התעמרה בעובדים

בתביעה שהגיש נפתלי, ואשר זכתה להדים רבים, הוא העלה שורה של טענות באשר ליחס שלו זכה בזמן שעבד בבית ראש הממשלה. התביעה כוללת טענות על העסקה פוגענית וקיפוח זכויות וכן תיאור של מסכת השפלות ואמירות גזעניות יומיומית לכאורה מצד אשת ראש הממשלה.

מני נפתלי שימש כמאבטח האישי של שרה נתניהו וילדיה, ובהמשך, כאמור, הפך לאב הבית במעון ראש הממשלה. הוא התפטר מעבודתו לפני יותר משנתיים והגיש בהמשך את תביעתו על תנאי העסקתו המקפחים לכאורה ובגין הבטחה שניתנה לו לכאורה לתפקיד המשך ראש הממשלה.

בתצהיר שצירף לתביעה טען נפתלי בין היתר כי שרה נתניהו כפתה לכאורה על העובדים כללים נוקשים כדי לשמור על הגיינה אישית, ודרשה מהם להחליף בגדים 3 פעמים במהלך יום עבודה.

לטענתו, העובדים התבקשו לשטוף את גופם לפני שנכנסו לחדרי השינה במעון, ונאלצו להישמע לכאורה לגחמות שונות של רעיית ראש הממשלה, כמו אריזת הביצים במקרר בשקיות נפרדת לכל ביצה.

עוד טען נפתלי, בין היתר, כי שרה נתניהו לא הסכימה לעתים לאכול מזון שהכינה המבשלת בבית ראש הממשלה, משום שהוא לא היה טעים לדעתה. "לזכותה ייאמר", אמר נפתלי, "שלא היו זורקים אוכל במעון. עוגות היו עומדות שבועות, ולא היו זורקים אותן".

בכניסתו לבית הדין לעבודה היום אמר נפתלי כי היום יוכח שלשקר אין רגליים. "באתי להקשיב, עורכות הדין שלי יחקרו. אני מקווה שהגברת נתניהו תגיע", ציין.

במשפחת נתניהו טוענים כי נפתלי מכפיש, משקר ומשמיץ את שרה נתניהו כדי לסחוט כספים שלא מגיעים לו. "מני נפתלי מנצל את העובדה שאי-אפשר לתבוע אותו על דברי דיבה ולשון הרע הנאמרים מעל דוכן העדים, והוא ממשיך במסע ההשחרה של הגברת נתניהו - והכול במטרה להוציא מהמדינה כספים שלא כדין ולפגוע בראש הממשלה ובמשפחתו", מסרה המשפחה אחרי עדותו של נפתלי.

לדבריה, "הציבור הישראלי כבר הביע שאט-נפש מהתנהלות בוטה, אלימה ובלתי מוסרית זו. לאחר שהאמת תתברר בבית הדין לעבודה - יתגלו כל טענותיו של מני נפתלי כעורבא פרח".