ראשת העיר פריז: עיר שמקבלת הומואים תתקדם יותר

אן הידלגו, ראשת העיר, שוהה בישראל לרגל כנס אורבניזם, חדשנות תחבורה ועיר חכמה. בביקורה היא תעבור בערים פלסטיניות וישראליות

ראשת העיר פריז - אן הידלגו / צילום: אביב חופי
ראשת העיר פריז - אן הידלגו / צילום: אביב חופי

"לפני כמה שנים ביקרתי בתל-אביב, והגעתי לאחד ה׳האבים׳ בדרום העיר, שבהם מתחילות חברות הסטארט אפ את פעילותן הראשונית", כך סיפרה אמש אן הידלגו, ראשת העיר פריז בתל-אביב.

"סיפרו לי שאחד הקריטריונים הנחשבים ב'האב' הוא ידידותיות לקהילה הגאה. הדבר מאוד הפתיע אותי, לא הבנתי מדוע דווקא פתיחות כזו נחשבת לקריטריון כה חשוב עבור נושא כלכלי. היום אני כבר מבינה: הפתיחות לשונה היא הקרקע שעליה צומחים רעיונות, שמהם צומחת חדשנות, ונולדות טכנולוגיות שמביאות קדמה ושגשוג".

הילדגו אמרה את הדברים בקבלת פנים שנערכה אמש בבית השגריר הצרפתי ביפו, עם הגעתה לישראל. ראשת העיר הגיעה לארץ לרגל כנס אורבניזם שיעסוק בטכנולוגיות עיר חכמה וחדשנות תחבורה, ואשר נפתח הבוקר (ב׳) בתל-אביב.

בביקורה תגיע הידלגו למפגשים עם ראשי ערים ביישראל וכן עם ראשי ערים בערים פלסטיניות ביהודה ושומרון.

ראשת העיר התייחסה בדבריה למופעי הטרור בעירה בשנה החולפת.

״טרור הוא תופעה שאבטחה לא מספיקה כדי למנוע אותו. הדרך היעילה ביותר לפוגג טרור ואת מה שגורם לו, היא באמצעות חינוך״. הילדגו סיפרה על תוכנית שהיא יזמה בבתי הספר העירוניים שבסמכותה, שכותרתה: ״הגיבורים הצעירים של הרפובליקה״. תכליתה של התוכנית, כדברי הידלגו, ״לפתוח בפני הצעירים בשכונות הקשות דרך חיים אחרת, ולדחוף אותם לבחור בה, ולא בדרך הטרור״.

הידלגו סיפרה עוד כי היא מרכזת מאמצים למאבק באנטישמיות, וכי היא עושה זאת כמהלך משותף של כל המפלגות המיוצגות במועצת העיר פאריז.