השיא נשבר: 179.4 מיליון דולר לציור של פיקאסו

בבית המכירות של "כריסטיס" בניו-יורק נמכר הלילה ציורו של האמן פאבלו פיקאסו "נשות אלג'יר" בשיא של כל הזמנים עבור ציור במכירה פומבית ■ גם השיא למחירו של פסל נשבר הלילה

הציור של פיקאסו במכירה הפומבית/ צילום: רויטרס
הציור של פיקאסו במכירה הפומבית/ צילום: רויטרס

אמנות כמו באמנות: ציורו של האמן הספרדי פאבלו פיקאסו, "נשות אלג'יר" משנת 1955, נמכר הלילה (ב') בסכום של 179.4 מיליון דולר - שיא העולם לציור הנמכר במכירה פומבית.

באותו ערב נשבר גם השיא למחירו של פסל שנמכר במכירה פומבית, לפסלו של האמן האיטלקי ג'קומטי, "האיש המצביע".

בית האמנות הוותיק "כריסטיס" בניו-יורק התחיל את ההצעות לציורו של פיקאסו ב-100 מיליון דולר, שזינקו במהירות כשלא פחות מ-4 מתמודדים נלחמו ביניהם על היצירה הנדירה. כשהמחיר טיפס לסכום של 145 מיליון דולר, נשארו שני מתמודדים בלבד, והמתח באולם היה גבוה מאד, עד שלבסוף הפטיש היכה, ואספן אמנות אנונימי זכה בציור.

למרות שמכירת יצירתו של פיקאסו הייתה ללא ספק שיא הערב, שיא נוסף נשבר בבית המכירות. פסלו של האמן האיטלקי אלברטו ג'יאקומוטי "האיש המצביע", נמכר בסכום של 141.2 מיליון דולר. מחיר שהדיח מהמקום הראשון פסל אחר של אותו האמן שנמכר לפני 5 שנים ב-104.3 מיליון דולר.

מחירו של הציור מדיח מהמקום הראשון ציור של האמן פרנסיס בייקון שנמכר לפני שנתיים בסכום של 142.4 מיליון דולר. הפעם האחרונה בה היצירה "נשות אלג'יר" החליפה בעלים, הייתה לפני 18 שנים כשהיא נמכרה דרך בית האמנות לסוחר לונדוני בסכום של 31.9 מיליון דולר בלבד.