כתב אישום: התחזה לעורך דין ועקץ לקוחות בעשרות א' ש'

הפרקליטות: מדובר במעשי מירמה מתוחכמים כלפי מתלוננים שחיפשו יחידת נופש זולה בתקופת הפסח, כרטיסי טיסה, קורס העשרה, רצו לרכוש אייפון דרך אתר יד2 או לקבל סיוע בטיפול חובות הוצל"פ

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום (ג') לבית משפט השלום בבאר-שבע כתב אישום נגד שי רז, בן 46 מדימונה, שהתחזה לעורך דין וביצע לכאורה באופן שיטתי, במשך תקופה ממושכת, עבירות מירמה רבות בהיקף של עשרות אלפי שקלים כלפי קורבנות תמימים.

על-פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד ענבל ברסאנו, המדובר במעשי מירמה מתוחכמים כלפי מתלוננים אשר חיפשו יחידת נופש זולה בתקופת הפסח, כרטיסי טיסה, קורס העשרה, רצו לרכוש אייפון דרך אתר יד2 או לקבל סיוע בטיפול חובות הוצאה לפועל.

לפי האישום, הנאשם נקט לכאורה בשתי שיטות מירמה מרכזיות: האחת - התחזה לעורך דין המטפל בחובות הוצאה לפועל והסדרים מול עורכי הדין, לקח כספים מהאנשים הן כשכר-טרחה והן כמורשה על מנת לשלם לנושים, אך במקום להעביר את הכסף, כפי שהתחייב, ולטפל בהסדרים, גרף את הכסף לכיסו ובחלק מהמקרים אף יצר מצגי-שווא נוספים של טיפול בתיקים, כדי להחיות ולחדש את מעשי מירמה נוספים.

עוד נטען כי הנאשם אף זייף והשתמש במסמכים מזויפים של חשבוניות, ולאחר מעשי המירמה חתם באחד המקרים לבני המשפחה כי יחזיר להם את כספם, אך גם בכך לא עמד.

בנוסף, כפי שעולה מכתב האישום, נהג הנאשם לפרסם מודעות באתר האינטרנט יד2 אודות מכירת טלפונים ניידים, מבלי שהיו לו טלפונים ומבלי שיכול היה או התכוון לספקם, הכל כחלק ממצג-השווא על מנת לקבל את כספיהם של המתלוננים. עוד פרסם הנאשם באותה שיטה יחידת נופש בחול המועד פסח וכחלק ממצג-השווא השתמש בפרטים של יחידת נופש קיימת, אותה השיג במירמה.

"תעוזתו של הנאשם אף באה לידי ביטוי בקבלת כספים עבור יחידת נופש באותו תאריך מאנשים שונים בהפרש של דקה בין העסקאות", נכתב בכתב האישום. "בעקבות מצג-השווא כאמור העבירו המתלוננים כספים לנאשם בסך כ-100 אלף שקל, אשר לא עמד בהתחייבויותיו וגרף את הכספים לכיסו".

התיק נחקר על-ידי יחידת הונאה דרום במשטרה.

הנאשם מואשם בעבירות של גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמכים, השגת גבול המקצוע לפי חוק לשכת עורכי הדין ועוד.

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.