דיון דחוף בפרקליטות: האם תורחב החקירה נגד עו"ד רות דוד?

פרשת רונאל פישר ממשיכה להסתעף: פרקליט המדינה שי ניצן יכנס דיון דחוף לגבי חשדות שהתקבלו בנוגע לתקופה שבה עו"ד דוד כיהנה כפרקליטת מחוז ת"א

רונאל פישר ועו"ד רות דוד/ צילום: ליאור מזרחי
רונאל פישר ועו"ד רות דוד/ צילום: ליאור מזרחי

האם פרשת רונאל פישר תהפוך בקרוב לפרשת רות דוד? פרקליט המדינה שי ניצן החליט לכנס בימים הקרובים דיון דחוף שבו ישתתפו ראשי אגף החקירות במשטרה וכן ראשי המחלקה לחקירות שוטרים, בעקבות דרישה ומידע שהגיע לחוקרים בדבר הקשרים הפסולים לכאורה בין עו"ד רונאל פישר לעו"ד דוד בתקופה שכיהנה כפרקליטת מחוז תל-אביב - כך פורסם לראשונה הערב (ג') במהדורה המרכזית של ערוץ 2.

בפגישה יוכרע האם החשדות נגד דוד יועברו לבדיקת המשטרה, מתי ובאיזה היקף.

גורם המעורה בפרטים אמר לחדשות 2 כי החומר שהתקבל נגד עו"ד דוד בהתייחס לתקופה ההיא "קלוש", אך יחד עם זאת קיימת החובה לבדוק אותו, "בין היתר כדי להחזיר את אמון הציבור במערכת".

בתוך כך, מתגבשת במחלקה לחקירות שוטרים ההחלטה להגיש ביום חמישי הקרוב כתב אישום נגד דוד, החשודה בתיווך לשוחד ובשיבוש הליכי חקירה. שלשום היא הודתה בחקירתה כי העבירה לקבלן יאיר ביטון מעטפה ובה מידע על חקירה סמויה המתנהלת נגדו.

אמש פורסם כי דוד אף חשודה בכך שניסתה לשכנע פרקליט בכיר במחוז תל-אביב לעזוב את תפקידו, מתוך כוונה להרחיקו מחקירת המשטרה שליווה נגד הקבלן ביטון. עם זאת, בשלב זה לא ברור עדיין האם ניתן יהיה לגבש נגדה אישום גם במקרה זה

במקביל, פשטו חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים על ביתו של עורך הדין רונאל פישר, החשוד כי קיבל מידע חסוי מקצין המשטרה ערן מלכה תמורת תשלום והעביר אותו ללקוחותיו. מלבד הקפאת חשבונות הבנק שלו, החרימו אנשי מח"ש רכוש רב - כולל רכבי יוקרה ויאכטה - בחשד שמקורו בעבירה פלילית.

ביום חמישי הקרוב צפויה הפרקליטות להגיש כתבי אישום נגד פישר ומלכה.

עו"ד דוד שוחררה למעצר-בית בן 3 ימים, ונאסר עליה לעסוק בעריכת דין במשך חודשיים. חוקרי מח"ש ממשיכים לבדוק האם הייתה מעורבת גם בפרשות אחרות שבהן עו"ד פישר קיבל על-פי החשד שוחד מנחקרים בתמורה למידע שהעביר קצין המשטרה מלכה.

בדרך להסדר טיעון עם מלכה?

מאחורי הליך הגשת כתב האישום המואץ נגד עו"ד פישר ורב-פקד (דימוס) מלכה עומדת כוונה להיכנס למשא-ומתן מואץ עם עורכי דינו של מלכה על הסדר טיעון, שיאפשר למחלקה לחקירות שוטרים לקבל ממנו את המידע הרגיש והדרמטי שמלכה טוען כי יש בידיו נגד בכירים במשטרה.

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אסר להגיע לכל סיכום עם קצין המשטרה מלכה לפני שיוגש כתב אישום בעניינו. ככל הידוע, בידי מלכה יש מידע שכבר הופרך נגד קצין משטרה בדרגת ניצב, וככל הנראה גם מידע נוסף על קצין משטרה שפרש. מהימנות המידע שבידי מלכה מוטלת בשלב זה בספק.