אות חיים ממנהיג דאע"ש אל בגדדי: "אסלאם היא דת המלחמה"

לאחר הדיווחים על פציעתו הקשה במארס האחרון, ולאחר שלא נראה מזה חודשים, פרסם ארגון דאע"ש הקלטה עם קולו של מנהיגם הקורא לכל המוסלמים בעולם להצטרף אליו

אבו באכר אל בגדדי / צילום: רויטרס
אבו באכר אל בגדדי / צילום: רויטרס

לראשונה מאז דווח בכלי התקשורת כי נפצע קשה מאד בתקיפה של הקואליציה בעיראק במארס האחרון, פרסם אתמול (ה') ארגון דאע"ש הקלטה עם קולו של מנהיגם אבו בכר אל-בגדדי. בהקלטה נשמע המנהיג קורא לכל המוסלמים בעולם להצטרף אל לחימתו ויצא כנגד המשטר הסעודי.

"כל מוסלמי בעולמי צריך להגר ממדינתו אל המדינה האיסלמית", אמר. "אני קורא לכם להצטרף למלחמה או לשאת נשק לכל מקום אשר תלכו".

לדבריו, דו קיום עם נוצרים או יהודים אינו אפשרי לפי חוקי הקוראן. "אסלאם היא דת המלחמה ולא השלום, וגם הנביא מוחמד נאלץ להילחם", אמר תוך שהוא מתייחס לסעודים.

לפיו המבצע שהם מובילים בתימן הוא צעד נואש להרחיק אנשים מארגון המדינה האסלמית. "החוקים של שליטי חצי האי ערב הם חוקים של ראוותנות ושכרון חושים".

לפני מספר שבועות דווח בעותון הגרדיאן הבריטי כי אל-בגדדי נפצע קשה בהפצצה של כוחות הקואליציה במערב עיראק, ומתקשה מאז לשמש כמנהיג הצבאי של ארגון הטרור. לפי המקור העיראקי הוא סבל מפציעות חמורות ונשקפה סכנה לחייו. עוד נאמר בדיווח כי הוא עבר כעת תהליך התאוששות איטי, שהוביל לכך שאינו שלט על הפעילות השוטפת של הארגון והתמקד יותר בהנהגה הרוחנית. הפצת הקלטת היא ככל הנראה דרכו של הארגון לאותת לעולם כי הכול נמצא תחת שליטה.

אתמול דווח בכלי תקשורת המזוהים עם השיעים בעיראק, כי מספר 2 בארגון, אבו עלאא אל עפרי חוסל. לפי הדיווח של רשת אל-מיאדין, הנחשבת מקורבת לחיזבאללה, אלעפרי נהרג לכאורה בתקיפה של הקואליציה באזור העיר תלעפר בעיראק.