פריגו: עסקת מיילן לא אטרקטיבית; מוכנים לדון על שיפור

כך לדברי יו"ר ומנכ"ל פריגו, ג'וזף פאפא, בכנס UBS אתמול ■ ציין שאם פריגו תחליט לשקול את הצעת מיילן, היא תבקש לדון עם רוכשים פוטנציאליים אחרים על מנת להשיג את התשואה הטובה ביותר לבעלי המניות שלה

חברת התרופות פריגו מוכנה לדון עם מיילן על האפשרות שמיילן תרכוש אותה, אבל במחיר גבוה יותר מזה שהוצע לה, כך אמר אתמול יו"ר ומנכ"ל פריגו, ג'וזף פאפא, בכנס הבריאות שערך UBS בניו יורק.

מיילן הציעה לרכוש את פריגו בעסקה של מניות ומזומן שהיקפה למעלה מ-33 מיליארד דולר, אך דירקטוריון פריגו סירב עד כה לשלוש הצעות של מיילן בנושא. במקביל, טבע מבקשת לרכוש את מיילן תמורת למעלה מ-40 מיליארד דולר, בתנאי שעסקת מיילן-פריגו לא תצא לפועל.

בסקירה שפרסם UBS סוכמו דבריו של פאפא מאתמול, ולפיהם הנהלת פריגו מאמינה שהצעת מיילן מעריכה בחסר את מניית פריגו, ובנוסף, שיעור הצמיחה של מיילן ומכפיל הרווח שלה יובילו לדילול לבעלי המניות של פריגו. פאפא הוסיף שה-ROIC (החזר על ההון המושקע) מהעסקה אינו אטרקטיבי. פאפא ציין שאם פריגו תחליט לשקול את הצעת מיילן, היא תבקש לדון עם רוכשים פוטנציאליים אחרים על מנת להשיג את התשואה הטובה ביותר לבעלי המניות שלה.

ב-UBS מציינים שהנהלת פריגו מחויבת להמשיך לפעול כחברה עצמאית, אך היא "ידידותית לבעלי המניות" - כלומר, לא תיצור "גלולת רעל" (מנגנון שמקשה על רכישת החברה) ומוכנה לדון על מחיר גבוה יותר. מעבר לענייני מיילן, פאפא התייחס לרכישה שפריגו ביצעה לאחרונה, חברת אומגה מבלגיה עליה היא שילמה 3.8 מיליארד אירו. הוא ציין שיש פוטנציאל לאפסייד בכל הקשור לסינרגיות מהרכישה בגלל חפיפות מסוימות בסלי המוצרים של שתי החברות.

ב-UBS מציינים שפריגו בטוחה ביכולתה להשיג בטווח הארוך צמיחה אורגנית של 5%-10% וממשיכה לחפש הזדמנויות לצמיחה לא אורגנית, כולל בתחום הגנריקה. המטרה של פריגו היא להגיע בטווח הארוך לכך ששליש מהכנסותיה יגיעו מארה"ב, שליש מאירופה ושליש משווקים מתעוררים (כיום עיקר ההכנסות הן מארה"ב).

אחד ממנועי הצמיחה של פריגו לטווח הארוך הוא מעבר של תרופות ממעמד של תרופות מרשם לתרופות שנמכרות ללא מרשם רופא (OTC), ובפריגו מעריכים שיש סיכוי של 60% שהתרופה Lipitor להפחתת כולסטרול (אחת מהתרופות הנמכרות ביותר בעולם) תהפוך לתרופת OTC. אם זה יקרה, פריגו תוכל להשיק גרסה משלה לתרופה ב-2019.