ירידה ברווחי עזריאלי ל-191 מיליון שקל; עלייה ב-NOI

ה-NOI ברבעון החולף הסתכם ב-298 מיליון שקל ■ המנכ"ל: במהלך הרבעון השלמנו שני פרויקטים של ייזום, פתיחת קניון עזריאלי רמלה ופתיחת הקומה השנייה בקניון עזריאלי איילון

קניון עזריאלי / צלם: תמר מצפי
קניון עזריאלי / צלם: תמר מצפי

קבוצת עזריאלי ממשיכה לייצר רווחים נאים, שבסוף הרבעון הראשון של 2015 הסתכמו ב-188 מיליון שקל - ירידה של 10% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, בהשפעת מכירת חברת הצבע טמבור בשנה שעברה, עלייה בהוצאות המס ואי חלוקת דיבידנד מלאומי קארד (שבה מחזיקה עזריאלי 20% מהמניות).

בפעילות השוטפת ממשיכה קבוצת הנדל"ן המניב הגדולה בישראל להפגין עוצמה, עם צמיחה של 6.5% ברווח התפעולי הנקי (NOI), שהתקרב ל-300 מיליון שקל, ועלייה של 4% בפרמטר זה בנכסים זהים. תזרים המזומנים השוטף (FFO) של עזריאלי מפעילות הנדל"ן המניב צמח ב-7% ל-205 מיליון שקל.

עזריאלי מחזיקה ב-15 קניונים ומרכזים מסחריים, 10 נכסי משרדים ואחרים, 8 פרויקטים בהקמה ו-6 נכסים מניבים בחו"ל. החברה חולשת על שטחי השכרה בהיקף של 840 אלף מ"ר, ושטחי הקמה של 507 אלף מ"ר נוספים. מפילוח הפעילויות עולה כי רווחי מגזר הקניונים של החברה בישראל עלו בשיעור מתון של 1%, ל-180 מיליון שקל, רווחי מגזר המשרדים צמחו בקרוב ל-8%, ל-84 מיליון שקל, ורווחי נכסי הנדל"ן המניב בארה"ב קפצו ב-42%, ל-34 מיליון שקל, בעקבות רכישת בניין משרדים מאוכלס ביוסטון, טקסס, ועליית שער הדולר ביחס לשקל.

בחברה ממשיכים לעדכן כי ההאטה בצמיחה הכללית במשק לא באה לידי ביטוי בתוצאות, אולם לעתים "מורגשת סביבה מאתגרת יותר במו"מ מול השוכרים בעת חתימה על הסכמי שכירות חדשים או חידוש חוזים", בעיקר באזור באר שבע והצפון.

יובל ברונשטיין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי, מסר היום כי "תוצאות הרבעון הראשון ממשיכות להציג צמיחה במדדי הליבה. במהלך הרבעון השלמנו שני פרויקטים של ייזום, פתיחת קניון עזריאלי רמלה ופתיחת הקומה השנייה בקניון עזריאלי איילון. התקדמנו בשיווק מרכז עזריאלי חולון והשלמנו הנפקת אג"ח (בהיקף של כ-625 מיליון שקל) בתנאים מצוינים". מניית עזריאלי קפצה מתחילת השנה בכ-30%, ומשקפת לקבוצה שווי של 19.6 מיליארד שקל.

ועידת שוק ההון 2015
 ועידת שוק ההון 2015

שחיקה בסונול

בנוסף לפעילותה הנדל"נית מחזיקה עזריאלי מספר השקעות גדולות נוספות ובראשן החברה-הבת גרנית הכרמל, אשר עסקיה (סונול, סופרגז ו-GES) הועמדו למכירה בנפרד או כמקשה אחת. עזריאלי כבר חתמה באוגוסט 2014 על הסכם למכירת הפעילות המרכזית של GES - מתקן ההתפלה בפלמחים לידי קרן תש"י (תשתיות ישראל) תמורת כ-430 מיליון שקל, אולם השלמת העסקה מתעכבת, והמועד הקרוב שנקבע להשלמתה, שגם הוא עשוי להידחות, הוא בסוף החודש.

דוחות הקבוצה מצביעים על שחיקה בתוצאות סונול, בהשפעת ירידת מחיר הנפט: ירידה של 26% בהכנסות הרבעוניות ושל 11% ברווח הגולמי, ירידה המיוחסת בעיקרה ל"השפעה של הפסדי מלאי וגידול בעלות המכר כתוצאה מהשפעת שערי חליפין". הרווח התפעולי נמחק כמעט לגמרי, ועמד על 2 מיליון שקל, לעומת 16 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בידי עזריאלי גם קרוב ל-5% ממניות בנק לאומי, ששוויין בתקופת הרבעון הראשון עלה ב-98 מיליון שקל ל-1.04 מיליארד שקל, ו-20% ממניות לאומי קארד, בשווי של קרוב ל-600 מיליון שקל. ברונשטיין אומר כי "אנו ממשיכים בהתמקדות בפעילות הליבה של הקבוצה ומכירת החברות שאינן בתחומי הנדל"ן, קידום פעילות הייזום הייחודית, השבחת נכסים קיימים, שיווק נכסים חדשים ומהלכי גיוס חוב נוספים".

לפרטים והרשמה לוועידת שוק ההון - לחצו כאן

פילוח רווחי עזריאלי
 פילוח רווחי עזריאלי