לשכת עוה"ד בדרך להשעות את פישר, מלכה ורות דוד

ועדת האתיקה בלשכה: "העבירות המיוחסות לנאשם/ת הן עבירות חמורות שבוצעו בקשר ישיר עם תפקידו/ה כעורכ/ת דין. כמו כן, קיים בהן קלון, והן מהוות עבירות אתיות חמורות מלבד היותן פליליות"

רונאל פישר ועו"ד רות דוד / צילום: ליאור מזרחי יוסי זמיר
רונאל פישר ועו"ד רות דוד / צילום: ליאור מזרחי יוסי זמיר

ועדת האתיקה המחוזית של לשכת עורכי הדין הגישה בקשות להשעיה זמנית מחברות בלשכה של עו"ד רונאל פישר, עו"ד רב-פקד לשעבר ערן מלכה ועו"ד רות דוד-בלום, פרקליטת מחוז תל-אביב לשעבר.

כידוע, פישר ומלכה הם המעורבים המרכזיים בפרשת השוחד והמירמה לכאורה שמסעירה את המדינה בשבועות האחרונים. השניים מואשמים כי סחרו במידע משטרתי אודות חקירות שהתנהלו בענייני חשודים שונים בתמורה לשוחד וטובות הנאה.

דוד-בלום, שותפתו של פישר, מואשמת בשיבוש מהלכי חקירה, והחקירה בעניינה עדיין נמשכת.

לא רק פישר ודוד-בלום הם עורכי דין אלא גם מלכה, שהוסמך למקצוע לפני שנים רבות. בלשון המעטה, השלושה אינם מוסיפים כבוד רב למקצוע.

עד כה היו השלושה חשודים בפלילים, אך משהוגשו נגדם כתבי אישום, נקטה כאמור ועדת האתיקה המחוזית של לשכת עורכי הדין הליך פורמלי של בקשה להשעותם מלעסוק במקצוע עריכת הדין, עד למתן פסק דין חלוט בעניינם.

לגבי כל אחד מהשלושה נכתב בבקשות ההשעיה, עליהן חתום עו"ד מייק-יורק ריד, פרקליט ועדת האתיקה: "העבירות המיוחסות לנאשם/ת הינן עבירות חמורות אשר בוצעו בקשר ישיר עם תפקידו/ה כעורכ/ת דין. כמו כן, קיים בהן קלון, והן מהוות עבירות אתיות חמורות מלבד היותן פליליות".