טבלת הרייטינג: 642 אלף צופים לאירוויזיון בערוץ 1 במוצ"ש

מדובר באירוויזיון הנצפה ביותר בישראל מאז 2008

נדב גדג' / צילום: רונן אקרמן
נדב גדג' / צילום: רונן אקרמן

במקומות רבים באירופה האירוויזיון תופס מקום מהותי מזה שאמורה לתפוס תחרות זמר מבדרת. גם בישראל יש מי שנוטים לתלות בו תקוות פוליטיות ולאומיות. בין אם בצדק ובין אם לא, יש שני מקומות בארץ שעבורם לתוצאות האירוויזיון היו עשויות להיות השלכות של חיים או מוות, לא פחות מכך - רשות השידור והפקת "הכוכב הבא".

גם שם וגם שם מרחפים סימני שאלה מהותיים באשר לעתיד. זכייה של נדב גדג' באוסטריה הייתה יכולה להבטיח מרחב נשימה לגוף השידור, שנראה שהמדינה פועלת להמיתו, ולהפקה של טדי וקשת, שמחפשת את דרכה בשוק הטלוויזיה המתחדש.

גדג' אמנם לא הביא את האירוויזיון לירושלים, אבל השתתפותו בתחרות באוסטריה ללא ספק חידשה את העניין של הציבור הישראלי באירוע. 642 אלף ישראלים מכלל האוכלוסייה צפו בממוצע במשדר, שנמשך קרוב ל-4 שעות, ובסך-הכול יותר ממיליון צופים נחשפו למשדר שהועבר בערוץ 1, כלומר צפו בו 3 דקות רצופות לפחות.

מדובר באירוויזיון הנצפה ביותר מאז שנת 2008.

יש לזכור כי התוכנית שודרה בערב החג, ולכן פוטנציאל הצפייה של ציבור שומרי המסורת אבד. עם זאת, הדבר התקזז עם העובדה שהחג אפשר יום חופש למי שבחר להישאר ער לטובת ה"גולדן בוי", במסגרת צפייה משפחתית פוסט הפשטידות.

בסך-הכול עמד הרייטינג של המשדר על 18.6% במשקי-הבית היהודיים, ונתח הצפייה שלו היה הגבוה ביותר השבוע - כ-48% מכלל צופי הטלוויזיה באותו ערב בחרו לצפות בתוכנית.

האירוויזיון לא היה האירוע הטלוויזיוני היחיד השבוע שהחזיק בממדים לאומיים. גמר גביע המדינה בכדורגל שודר ביום רביעי האחרון בערוץ הספורט, ועל-פי הערכות לא רשמיות (ערוץ הספורט אינו חבר בוועדה למדרוג, ולכן נתוניו אינם מתפרסמים על ידה), משך אליו כ-10% צפייה במשקי-בית יהודיים.

הדבר פגע בצפייה בערוצים 2 ו-10 - "בוס בהסוואה" של רשת צנחה ל-22.5% צפייה, ואילו "עושות חשבון" של לינוי בר-גפן ונטע אחיטוב התרסקה, אחרי פתיחה מבטיחה, ל-6.8%.

התוכנית הנצפית השבוע היא "ארץ נהדרת" (מהדורת קיץ) של קשת, שמובילה את הטבלה עם 33.5% צפייה במשקי-הבית היהודיים.

רייטינג 25.5.15
 רייטינג 25.5.15