אושר: ארדן - השר לביטחון פנים, עניינים אסטרטגיים והסברה

(עדכון) - נתניהו יצטרך להחליט מי משרי הליכוד יאלץ לוותר על תפקידו המיניסטריאלי ולשוב לכנסת לכהן כח"כ בלבד

גלעד ארדן / צילום: תמר מצפי
גלעד ארדן / צילום: תמר מצפי

הממשלה אישרה את מינוי גלעד ארדן לשר. על-פי הסיכום ימונה ארדן לשר לביטחון פנים, לשר לעניינים אסטרטגיים ולשר ההסברה. הכנסת תאשר את ההחלטה יותר מאוחר הערב.

כך, לאחר שבוע שבו נותר ארדן ללא תפקיד מיניסטריאלי, המחלוקת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו וארדן הגיעה לפתרון. על-פי הסיכום בין השניים יכהן ארדן כשר לביטחון פנים, ולשם כך יקבל תוספת תקציבית משמעותית ובמקביל יקבל לידיו את משרד ההסברה. כעת נתניהו צריך למצוא פתרון ולפצות את שר הקליטה זאב אלקין, שהמשרד לאיומים אסטרטגיים ניתן לו למשמורת.

במקביל, עדיין לא ברור אם ארדן יישא בתואר המשנה לראש הממשלה, תואר שבו נקבע כי סילבן שלום יחזיק באופן בלעדי. אם נתניהו יעניק לארדן את התואר, הוא יצטרך לפצות גם את שר התחבורה, ישראל כץ, ולהעניק לו תואר דומה.

נתניהו יצטרך להתגבר על מכשול נוסף עם מינויו של ארדן ולהחליט מי משרי הליכוד יאלץ לוותר על תפקידו המיניסטריאלי ולשוב לכנסת לכהן כח"כ בלבד. לאחר שבשבוע שעבר מינה ראש הממשלה 12 שרים - מלוא מכסת שרי הליכוד לפי המפתח הקואליציוני - צפוי התפקיד להילקח מהשר ללא תיק, בני בגין. על-פי הערכות הדבר עלול לגרום לפרישתו של בגין מהחיים הפוליטיים.

הרצוג: "כסאות מוזיקליים"

בפתח ישיבת סיעת המחנה הציוני התייחס יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, למינויי השרים, ואמר: "והשבוע - מופע כיסאות מוזיקליים. ביבי בישל דייסה ומביא אותה לאישור הכנסת". הרצוג הוסיף כי "לאלקין סמכויות ותקציבים מגלנט, לארדן מאלקין, לכחלון, גם מאלקין, לסילבן מחוטובלי, לשר החלל משר הכוכבים, לשר התקשורת מהשר המיוחד לענייני סמסים... ולבגין, לבגין כלום לא נשאר".

עוד אמר הרצוג כי "הקואליציה הזו עוד לא התחילה לפעול וכבר ברור שכדי לשרוד יש פה צורך בהתפתלויות ותרגילי הישרדות בלתי אפשריים- לשר כחלון ידידי אני אומר - משה, בשביל ארגז הכלים אתה לא צריך לתת יד להריסת בית המלאכה כולו. האחריות שלך לעם ולמדינה מחייבת אותך להיות השר שיעצור את מסע ההרס של נתניהו.אדוני ראש הממשלה, זה מפרק את המדינה - אתה יוצר ממשלת פירוק לאומי. ממשלת פיצול ובלאגן. את הפגיעה הזו חייבים לעצור. גם אנחנו באופוזיציה וגם חברות וחברי הקואליציה להם אני קורא שוב - קחו אחריות. הקשיבו לתחושת השליחות האישית והציבורית שלכם. אל תתנו יד למהלכים שיפגעו במשילות, יגזלו עוד כספים מהגליל והנגב, ממערכות החינוך והבריאות ויהפכו את הפוליטיקה והמנהיגות למושמצים ושנואים עוד יותר ממה שהם היום. לאזרחי ישראל מגיע יותר מקרקס נתניהו המתנהל על חשבונם".