רעבים? דומינו'ס ופיצה האט משיקות שירותי הזמנה חדשים

דומינו'ס פיצה השיקה שירות להזמנה בלחיצת כפתור, ופיצה האט מציעה מעקב אחר מיקומו של השליח ■ רק חבל שבשתי הרשתות הפיצה עדיין לא מגיעה בזמן, והשירותים החדשים לא תמיד עובדים

מסך הלקוח של פיצה האט/ צילום מסך
מסך הלקוח של פיצה האט/ צילום מסך

עד שברשת דומינו'ס פיצה יצליחו להביא את המשלוחים שלהם בזמן, הם מקצרים את זמן ההזמנה מהאפליקציה ואתר האינטרנט שלהם. הכפתור החדש One Click Pizza מציע ללקוחות הרעבים של החברה, שהזמינו ממנה פיצה בעבר, לבצע הזמנה חדשה בלחיצת כפתור. השירות החדש טוען את ההזמנה השכיחה של הלקוח, כולל כתובת ואמצעי תשלום, כך שהדבר מאפשר לבצע הזמנה במהירות שיא.

השירות החדש מגיע כאלטרנטיבה לשירות אחר שהשיקה דומינו'ס פיצה מעבר לים, באמצעות הרשת החברתית טוויטר. השירות, שלא הושק בארץ, מאפשר להזמין פיצה באמצעות סמליל האמוג'י. בדומינו'ס פיצה מספרים כי 62% מכלל ההזמנות בעולם נעשות באמצעות מחשב או הסמארטפון.

רשת דומינו'ס פיצה נחשבת לחדשנית בתחומה והייתה הראשונה שהשיקה יכולת בנייה של הפיצה בשירותים הדיגיטליים שלה, והיא גם הביאה את הטרקר - המציע חיווי גרפי במחשב או בסמארפון על מצב ההכנה של הפיצה. רק שהשירות הזה סובל מבעיות רבות ובהמון מקרים לא עובד טוב.

פיצה האט מעדכנת על מיקום השליח

כפי שדיווחנו לאחרונה, רשת פיצה האט השיקה לאחרונה גם שירות חדשני - מעקב אחר מיקומו של השליח בזמן אמת. לאחר שהלקוח מזמין את הפיצה, ומסתיים החיווי על מצב ההכנה שלה באפליקציה, מתקבל מסרון בסמארטפון הכולל לינק לאתר ייעודי.

באתר מופיעה מפה עליה רואים כל הזמן את מיקומו של השליח, מסלול הנסיעה שלו, כמה זמן הוא עוצר אצל לקוחות קודמים, ויש גם אפשרות לשלוח לו הודעה.

השירות זמין כרגע בפיילוט באזור רמת-גן, כאשר בעוד חודש הוא יפעל בשאר הארץ. מדובר בדרך נוספת לאפשר ללקוח מעקב אחר הפיצה שלו, עד שזו מגיעה לדלת ביתו. בבדיקה של "גלובס", השירות לפעמים עובד ולפעמים לא.

פיצה האט ישראל רכשה את המערכת המשלבת ניהול מטבח ומערך השליחויות מחברת DRAGON TAIL. המערכת מזהה את מיקומו של השליח על-ידי טלפון ייעודי הניתן לו, ואשר על גביו מותקנת אפליקציה המטפלת בכל נושא המעקב. המערכת מנוהלת בעזרת אלגוריתם אשר מחשב על-פי מיקומו של השליח את זמן הגעתו המשוער, וקובע איזה שליח ייקח איזה מוצר לאיזה לקוח ובאיזו דרך. במקביל האפליקציה מעבירה למטבח את סדר הכנת המזון, כך שהוא מוכן בדיוק כשהשליח נכנס בדלת החנות.

למרות שבפיצה האט מתגאים במערכת החדשה, בבדיקת "גלובס" של השירות בסניף ברמת-גן נראה כי המערכת לא ממש תפקדה. הפיצה הגיעה אחרי שעה ו-20 דקות, ובאתר או באפליקציה לא הופיעה הודעה על עיכובים בהזמנות.

המסקנה משירותי הפיצה החדשניים של שתי הרשתות הגדולות היא שהן אולי יודעות לפתח שירותים מקוריים, אבל נראה כי הבעיה העיקרית שלהן היא שהן עדיין לא הצליח לפתור את הבעיות של הגעת הפיצה בזמן (לפחות בחלק מהמקרים).