האיש שהקים את המועדונים הכי לוהטים בת"א חושף את הכוויות

הוא פיצח את הקוד התל-אביבי, וידע כל פעם מחדש להקים את המקומות הכי לוהטים בעיר ■ עכשיו מגולל גילי קצנלנבוגן את רכבת ההרים הרגשית ואת ההתרסקויות ■ ליידי גלובס

זה קרה לו דווקא עם מסעדה גדולה על הים בהרצליה. אחרי סדרה של הצלחות בעסקי חיי הלילה של תל-אביב, השקיע מיליונים במסעדה. "מבחינה עסקית, זו הייתה השנה הקשה בחיי. עשינו שם המון טעויות, והפסדנו כסף רב. מכיוון שבנוסף לכל הצרות הכלכליות גם התגרשתי, זה היה בור גדול ואפל, תקופה כל-כך מחורבנת. זה היה המשבר הגדול ביותר, שבו הרגשתי שהכול נופל עליי מהשמיים.

"הביטחון שלי ירד לתהומות. בפעם הראשונה הרגשתי שממש נכשלתי. הבנק לוחץ חזק ועושה שרירים, נושים מגיעים אליי הביתה, ספקים מאיימים עליי, שלחו אליי אנשים באמצע הלילה ששברו לי קרש על הראש ופתחו לי אותו. לולא כמה חברים שעזרו לי להיחלץ מהצרה שאליה נכנסתי, לא הייתי עובר את זה, כנראה".

- איך יצאת מזה?

"מתוך המקום הנמוך הזה, החלטתי שאין כזה דבר שאתה מוותר לעצמך ומרים ידיים. החלטתי למכור כל מה שהיה לי אז, שזה בעיקר מכונית וקצת חסכונות, ולפתוח את מועדון 'גת רימון'. זה היה סוג של הימור, אבל כמו שאומרים לטייס שנוטש מטוס לעלות מיד שוב לטיסה, כך גם אני - אחרי ההפסד הגדול החלטתי לא לוותר ולהיכנע, אלא להמשיך הלאה. הייתי רעב להצליח.

"במצבים כאלה חשוב להיות בתנועה. הטעות הגדולה שאדם יכול לעשות היא להיעמד במקום, ולחכות שדברים יקרו. עם זאת, החלטתי שאחרי החוויה הקשה שעברתי, אני נוטש ומחפש לי עבודה יציבה - עד שממש אעמוד שוב על הרגליים, כי כמו אחרי תאונה קשה אתה צריך לטפל בפגיעות הפיזיות והנפשיות, ואתה צריך לקחת ברצינות את תהליך ההחלמה והשיקום. מה גם שהייתי שבע מחיי הלילה".