חדשות 2 מסיימת חוזה - אולפני ג.ג פיטרו 60 עובדים

מרבית המפוטרים נקלטו בחברת החדשות של ערוץ 2 ובערוץ הכנסת כעובדים מן המניין

אולפני גלובוס גרופ / צלם: איל יצהר
אולפני גלובוס גרופ / צלם: איל יצהר

בשבוע האחרון פוטרו מאולפני ג.ג בנווה-אילן כ-60 עובדים, שהיוו כשני שלישים ממספר העובדים בחברה בשנים האחרונות.

חברת ההפקות ושטחי האולפנים, שהייתה הדומיננטית בישראל, כוללת היום פחות מ-30 עובדים, מרביתם עובדי מינהלה ותחזוקה ומנהלי אולפן.

גל הפיטורים האגרסיבי בחברה התבצע לאור העובדה שב-1 ביוני צפוי להסתיים החוזה בין האולפנים לבין חברת חדשות 2, בשל אי-הסכמות לחידושו. 40-50 מהעובדים שפוטרו, נקלטו בחברת החדשות של ערוץ 2 ובערוץ הכנסת כעובדים מן המניין.

אולפני ג.ג, שנמכרו באחרונה על-ידי יורם גלובוס לקרן ריאליטי בעבר 180 מיליון שקל, משתרעים על פני שטח רחב בנווה-אילן אשר בפאתי ירושלים.

נכסי החברה מורכבים מאולפנים וממשרדים, המשרתים חברות הפקה והפקות רחבות-היקף משתנות - ובהן "האח הגדול", "מאסטר שף" ו"משחקי השף" - וממבנה קבוע המשמש את חברת החדשות של ערוץ 2.

עובדי ג.ג סיפקו לחדשות 2 שירותים טכניים - ובהם צלמים, מקליטים, אנשי קול, מנהלי אולפן ועובדי תפאורה. בשנה שעברה התאגדו עובדי ג.ג בהסתדרות וחתמו על הסכמים קיבוציים.

משהעמיק המשבר בטלוויזיה המסחרית ופגע בחברות-האם של חדשות 2, הזכייניות קשת ורשת, ביקשו בחברה לערוך חוזה מקוצץ עם ג.ג. ראשי האולפנים, ובהם יורם גלובוס והמנכ"ל יובל מטרי, טענו כי החברה לא יכולה לעמוד בעלויות שחדשות 2 דורשת, והצדדים לא הצליחו להגיע להבנות.

על כן החליטה ג.ג לפטר את כל העובדים, ששימשו את חברת החדשות ואת ערוץ הכנסת המופק על-ידה. בשבועות האחרונים החלו לזמן עובדים לשימועים אצל מטרי, והמפוטרים יקבלו את כל הפיצויים המגיעים להם על-פי חוק.

בימים האחרונים החלו העובדים - חלקם עובדים למעלה מ-20 שנה באולפנים - להתבשר מי מהם נקלט בחדשות 2.

בחדשות 2 יקלטו אותם בתנאים שונים וללא מחויבות להסכמים שנחתמו עמם בעבר, וגם באופי העבודה של חלקם יחול שינוי. בין אלה שלא נקלטו מחדש גם עובדים שחצו את גיל 50 ושירתו את שני הערוצים מאז הקמתם.

בחדשות 2 ובאולפני ג.ג אישרו את הדברים. מההסתדרות לא נמסרה תגובה.