צאו להם מהסלון

הגיע הזמן להפסיק לבקר את נתניהו על כל זר פרחים בביתו

בנימין ושרה נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין ושרה נתניהו / צילום: רויטרס

אפתח באזהרה: מי שחושב שחייבים לכתוב רק דברים שליליים על ראש-הממשלה בנימין נתניהו, לתקוף אותו - ואת שרה, כי אי אפשר בלי להזכיר את ה-first lady המקומית - על כל שטיח או זר פרחים שנרכשו למעון ראש-הממשלה או לבית בקיסריה - כדאי שיפסיק לקרוא עכשיו.

אין לי אהדה מיוחדת לבני-הזוג נתניהו, אבל הדוח התורן שפורסם שלשום (א') על הוצאות משרד ראש הממשלה, וכלל, איך לא, גם את הוצאות הניקיון, התחזוקה, המים, הכבלים, הגז, השטיח, המנקה ועוד, במעונות ראש-הממשלה - הצליח לעצבן אותי.

ככל שקראתי את הדוח וההוצאות הנקובות בו, לא הצלחתי להבין מה רוצים מראש-הממשלה. על מה נטפלים אליו הפעם? ההוצאות על משק-הבית שלו, רכישות הריהוט וגם הוצאות המים והגז - המוצגים בכתבות שונות כמופרזות - נראות לי סבירות. במיוחד כשמדובר בראש-ממשלה, ולא במשק-בית ממוצע של משפחה ישראלית.

בדוח צוין למשל, כי משרד ראש-הממשלה העביר 29,500 שקל לחברה לפיתוח קיסריה עבור הוצאות מים לבית הפרטי של רה"מ. So what? זה הבזבוז האיום ונורא של כספי הציבור? זאת המעילה באמון הציבור? שוד הקופה הציבורית? מעבר לכך שזה חוקי ומותר, זה גם לא נשמע מופרז. הקישו בדלתות הווילות השכנות של נתניהו בקיסריה וראו מה הוצאות המים שלהן - ואז נדבר. אם הבעיה היא שנתניהו בכלל מחזיק בית בקיסריה, ולא חי בצנע כמו ראשי-הממשלה של קום המדינה - צאו מזה. זו עובדה שראש-הממשלה שלנו עשיר, ולא חסרים בימינו פוליטיקאים עשירים כמותו ועשירים ממנו. אנחנו מזמן לא בימי קום המדינה.

גם לתקציב החליפות והספר של נתניהו נכנס הדוח, ומציין כי משרד הממשלה הוציא כ-30 אלף שקל על "הופעה ייצוגית לראש-הממשלה". ומה בדיוק אנחנו מצפים? שהמלך ילך עירום? לברק אובמה מותר להיראות כמו מיליון דולר, אבל מנתניהו מצופה להצטנע בלבושו ולשמור על תסרוקת טבעית כמו של בן-גוריון?

קטנוניות במיטבה

עוד נתון שעולה מהדוח - משרד ראש-הממשלה מימן אשתקד חלק ניכר מהוצאות המעון הרשמי של נתניהו ברחוב בלפור, וביניהן שטיח בסכום של 5,550 שקל, זרי פרחים ב-10,000 שקל לחצי שנה, וכבלים ב-15 אלף שקל עבור שני בתי ראש-הממשלה. קראתי וצחקתי. יש לי חברים שהוציאו סכומים דומים וגבוהים יותר על שטיח, ולא התביישו להחליף אותו אחרי זמן קצר. והם לא מארחים שועי עולם בביתם. אבוי להיעדר הבושה. צריך לתלות אותם, ואת נתניהו, בכיכר העיר.

הדוח ממשיך ועובר דרך הוצאות הניקיון במעון הרשמי בבלפור, תשלומי הגז, עבודות חשמל ותאורה, הדברה, רכישת אינטרקום חדש לבית, מכונת אספרסו, כלי מטבח, שתייה, מזון, רכישת תיק נסיעות מעור (ב-369 שקל) וגם מזרון מתנפח (ב-322 שקל) - קטנוניות במיטבה.

הדוח ממשיך וממשיך ומפרט את עלויות טיסות העבודה של נתניהו, הווילונות בלשכת מנכ"ל המשרד, והוצאות שונות של משרדי ממשלה וגופים ממשלתיים נוספים - אבל כמובן, הכותרת שיוצאת ממנו היא "על מה מוציא ראש-הממשלה את הכסף שלנו".

נמאס. המנטרה הזאת לעוסה. מייגעת. קטנונית. ובעיקר - חוטאת למטרה. במקום לעסוק בעיקר - בתפקידו של נתניהו ובמצב המדינה - אנחנו נקברים תחת ערימות הטפל שנערמות סביב בני-הזוג נתניהו.

זה מאוד פופולארי - וגם מאוד קל - לתקוף את הזוג. הם עושים למלעיזים חיים קלים, כשהם משחררים אמירות בוטות, גזעניות, מוזרות לעיתים, לאוויר העולם.

נתניהו עצמו מספק במו ידיו לא מעט חומר בעירה למדורה סביבו, כשהוא מפר הבטחות שהבטיח לפני הבחירות, מצליח לריב עם חברי מפלגתו, מתחמק מקבלת החלטות שאינן נוחות לו, ונראה כמתמרן בין הניצים בממשלה שהוא עצמו הרכיב.

אז למה כל הזמן מתעסקים בשטיח בסלון שלו? באוכל שהזמין ממסעדה זו או אחרת, או במחיר החשמל והכבלים במעון ראש-הממשלה?

הגיע הזמן לצאת לבני-הזוג נתניהו מהסלון, להפסיק לצקצק בלשון על כל זר פרחים שמעטר את השידות בבלפור - ולהתחיל לבקר, אם רוצים, את ראש-הממשלה על הדברים החשובים באמת. אני יכולה להציע למשל את היעדר המשילות, מדד העוני במדינה, תחושת חוסר האונים הקולקטיבית מול מחירי הדירות, יוקר המחיה - בקיצור, לא חסר.