בקרב הכלכלי, גולדן סטייט כבר ניצחה את קליבלנד

הקבוצה של בלאט ולברון רשמה ב-5 השנים האחרונות רווחים תפעוליים של 85 מיליון דולר, היריבה שלהם בגמר ה-NBA עם 153 מיליון, וגם הערכת השווי הולכת לטובת הפרנצ'ייז מאוקלנד ■ וגם: השכר המצחיק של קליי תומפסון, כוכב הווריורס

דן גילברט בעלי קליבלנד קאבלירס, NBA / צלם: רויטרס
דן גילברט בעלי קליבלנד קאבלירס, NBA / צלם: רויטרס

מלבד המאצ'אפ המקצועי המרתק שצפוי בסדרת גמר ה-NBA בין קליבלנד קאבלירס לגולדן סטייט ווריורס, שמתחילה הלילה (בין חמישי לשישי, 04:00), מעניין להשוות גם בין הביצועים הכלכליים של שתי הקבוצות. מכנה משותף אחד בולט אצלן: בהתאם למסורת העסקית של הספורט האמריקאי - מדובר על שני ארגונים שמרוויחים כסף.

על-פי נתוני המגזין "פורבס", הקבוצה מאוקלנד רשמה בחמש השנים האחרונות הכנסות בסך 713 מיליון דולר - מהן נותר רווח תפעולי של 153.5 מיליון דולר. נכון לינואר 2015, מוערך השווי של הקבוצה ב-1.3 מיליארד דולר. בעל השליטה בפרנצ'ייז הוא ג'ו לייקוב, שותף בקרן הון הסיכוןKleiner Perkins Caufield & Byers.

ובקבוצה של לברון ג'יימס ודייויד בלאט? גם שם המצב לא רע: בחמש השנים האחרונות ההכנסות עמדו על 732 מיליון דולר, והרווח התפעולי על 85.5 מיליון דולר. השוק הפחות יוקרתי של אוהיו (לעומת אוקלנד הממוקמת בסמיכות לסן פרנסיסקו) גורם גם לשווי של הקאבס להיות נמוך מזה של יריבתן לפלייאוף - ולהסתכם ב-915 מיליון דולר. הבעלים הוא דן גילברט, ממייסדי ענקית המשכנתאות Quicken Loans.

שכר השחקנים בקליבלנד עומד העונה (2014/15) על 82.59 מיליון דולר (השלישי בגובהו ב-NBA אחרי זה של ברוקלין נטס ולוס אנג'לס קליפרס), כאשר קינג ג'יימס גורף את הסכום הכי גבוה (20.64 מיליון). קווין לאב, שכזכור סיים את העונה בגלל פציעה בסדרה שפתחה עבור הקאבס את פלייאוף המזרח מול בוסטון סלטיקס - במקום השני עם 15.71 מיליון דולר.

אצל גולדן סטייט מסתכם סך השכר ב-73.61 מיליון דולר (מקום 14 מבין 30 קבוצות הליגה), והמפתיע הוא שדווקא הכוכב הגדול ביותר, סטפן קארי - מדורג רק רביעי ברשימת השכר של הקבוצה (10.62 מיליון דולר). שותפו העונה לחוליית ההתקפה הקטלנית של הווריורס, קליי תומפסון, ירוויח העונה 3.07 מיליון דולר בלבד, סכום מצחיק במונחים של כוכב כה גדול ב-NBA, אותו הוא מקבל במסגרת חוזה הרוקי שלו. עם זאת, באוקטובר האחרון הוא חתם על חוזה חדש, עד לסוף 2018/19, שיבטיח לו כ-70 מיליון דולר בארבע העונות הבאות.

דווקא המרוויח הכי גדול אצל גולדן סטייט, הפורוורד-סנטר דייויד לי, הוא שחקן די שולי העונה (בסדרת גמר המערב נגד יוסטון קיבל רק 3 דק' בממוצע למשחק). לי בן ה-32 שיחק בין 2005 ל-2010 בניו יורק ניקס, לפני שעבר לגולדן סטייט שם הפך לשחקן מפתח. בעונה הרגילה הקודמת (2013/14) הוא אף רשם ממוצעים נהדרים של 18.2 נק' ו-9.3 ריב' למשחק, אך פציעה בברך בקיץ האחרון השביתה אותו לזמן מה וגרמה לדריימונד גרין להשתלט על מקומו ברוטציה.