מניית היום: משלימה זינוק של 91% מתחילת השבוע

חברת האינטרנט הישראלית, שהיו"ר שלה הוא הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, השיקה פלטפורמת מובייל לאתר הבידור שבבעלותה, וקיבלה השקעה אסטרטגית של מיליון דולר

דן חלוץ / צלם: יונתן בלום
דן חלוץ / צלם: יונתן בלום

מניית חברת האינטרנט הישראלית ג'ובוקיט החזקות , המפתחת טכנולוגיות חיפוש והתאמה בין עובדים למעסיקים בתחומי משאבי אנוש ובידור, משלימה היום (ה') זינוק של 91% מתחילת השבוע, לאחר שתי הודעות חיוביות מצד החברה. היום המניה מזנקת במסחר בבורסה בכ-20%.

אתמול ג'ובוקיט הודיעה על השקת פלטפורמת מובייל לאתר הבידור העולמי שבבעלותה, Ebaumsworld.com, ושלשום היא הודיעה כי החברה האמריקאית מיינדד מדיה נכנסה כשותפה בה בהשקעה של מיליון דולר והפכה לבעלת המניות הגדולה ביותר בה לאחר מנכ"ל ומייסד ג'ובוקיט אריק פילסטיין. יו"ר ג'ובוקיט הוא הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ.

לדברי ג'ובוקיט, בשנת 2014 נרשמו 350 מיליון מבקרים באתר Ebaumsworld שאותו היא רכשה ב-2014 מחברת Viumba ביחד עם עוד שני אתרים בהיקף כולל של 8.75 מיליון שקל, בלמעלה מ-4.6 דפים נצפים. עם זאת, עד כה לדברי החברה, רווחי האתר התבססו על פרסום באתר האינטרנטי מהמחשב, ופלטפורמת המובייל, שבה גולשים 60% ממכשירים ניידים, תאפשר מקסום הרווחים מפרסום.

האתר במובייל יתמוך בכלל המכשירים ומערכות ההפעלה השונות. בשלב שני של פריסת פלטפורמת המובייל, שייצא לפועל ככל הנראה באמצע החודש, תתבצע השקה רכה של אפליקציה ייעודית למשתמשי מכשירי אייפון.

לדברי המנכ"ל והמייסד פילסטיין, "הבנו כי הפוטנציאל להכנסות מן המובייל הוא עצום ופעלנו להשקת פלטפורמות פרסום חדשניות במובייל. השקה זו צפויה להגדיל משמעותית את הכנסות החברה במהלך 2015 ולתרום לרווחיות החברה".

ג'ובוקיט רשמה ברבעון הרביעי של 2014 הכנסות בהיקף 819 אלף דולר, גידול של 48% לעומת התקופה המקבילה ב-2013, וחתכה את ההפסד שלה באופן משמעותי. מודל ההכנסות של האתר מבוסס על מכירת יחידות פרסום לבורסות מדיה שונות, על בסיס פילוחים דמוגרפיים שונים.

מקור ההכנסות העיקרי של החברה הוא אתר Ebaumsworld - הנחשב לאחד משלושת אתרי תוכן הבידור מבוסס הגולשים הגדולים בעולם, עם כ-350 מיליון כניסות וכ-4.6 מיליארד דפים נצפים מדי שנה. אתר Ebaumsworld מבוסס על תוכן גולשים ומאגד סיפורים בנושאים שונים. קהל הגולשים באתר מתאפיין בגיל צעיר יחסית (18-34) ומגיע בעיקר מארה"ב, קנדה ובריטניה. לאתר מיקומים בולטים במנועי החיפוש ונוכחות משמעותית ברשתות החברתיות.