רגב: "קוראת לנשיא צרפת לפטר את מנכ"ל אורנג' העולמית"

(עדכון) - שרת התרבות: "ממשלת צרפת חייבת לשדר אפס סובלנות לאנטישמיות" ■ זהבה גלאון: "במקום שנתניהו ייכנס ללחץ וידרוש מממשלת צרפת לגנות, הוא צריך להפסיק את הבנייה בשטחים"

מירי רגב זהבה גלאון  / צילום: איל יצהר יוסי כהן
מירי רגב זהבה גלאון / צילום: איל יצהר יוסי כהן

ראשת מרצ, ח"כ זהבה גלאון, קוראת לראש הממשלה בנימין נתניהו להפסיק את הבנייה בהתנחלויות, בעקבות הרוח הגבית שקיבלה תנועת החרם נגד ישראל (BDS) עקב דבריו של מנכ"ל אורנג' העולמית.

"במקום שנתניהו ייכנס ללחץ וידרוש מממשלת צרפת להביע עמדה מול חברה פרטית - שידרוש מעצמו כראש ממשלה מהלכים שיביאו להסרת איומי החרם, בראש ובראשונה הפסקת הבנייה בשטחים", מסרה גלאון.

גלאון התייחס לפנייה הרשמית של ישראל לצרפת בבקשה לגנות את דבריו של סטפן רישאר, מנכ"ל אורנג' העולמית, שאמר אתמול (ד') בקהיר כי הוא היה רוצה להפסיק את הפעילות בישראל, ולמעשה הביע תמיכה בחרם על ישראל.

גלאון הוסיפה: "אנחנו מתנגדים לחרם על ישראל, אבל מי שמשרת את החרם הוא נתניהו וממשלתו, שהמדיניות ההרסנית וחסרת האחריות שלהם מביאה את ישראל אל סף הבידוד ועושה למדינה דה-לגיטימציה בשם אינטרסים צרים".

רגב: "שיבינו שגם ליהודי העולם יש כוח"

גם שרת התרבות והספורט, מירי רגב, הגיבה לדבריו של מנכ"ל אורנג' העולמית ואמרה: "אני קוראת לנשיא צרפת, פרנסואה הולנד, לפטר לאלתר את מנכ"ל אורנג' העולמית, אלא אם יתנצל על דבריו האנטישמיים".

רגב הוסיפה עוד כי "על רקע האירועים האחרונים החמורים בצרפת, ממשלת צרפת חייבת לשדר אפס סובלנות לאנטישמיות. אני קוראת ליהודי צרפת והעולם להתנתק מחברת אורנג', אלא אם סטפן רישאר יחזור בו מדבריו".

לדבריה, "הגיע הזמן שיבינו שגם ליהודי העולם ולקולות השפויים שמתנגדים לאנטישמיות ולגזענות, יש כוח. חשוב לי לציין שאסור שהציבור הישראלי יהפוך את פרטנר לקורבן לאמירה זו. פרטנר היא חברה ישראלית שמעסיקה בארץ אלפי עובדים, ואני מחזקת את ידי ההנהלה ועובדיה".