גאדג'טים: סמארטפון G4 של LG - מצלמה מצוינת ומסך חד

G4 הוא סמארטפון מנצח - יש לו מצלמה מעולה, מסך מצוין וחד וכוח עיבוד מרשים ■ הוא גם מאפשר להחליף את הסוללה ולהרחיב את הזיכרון באמצעות כרטיס, והכי חשוב, המחיר שלו נמוך משל המתחרים ■החיסרון היחיד הוא זמן הסוללה הנמוך

צרכנים רבים חיכו להשקת מכשיר הדגל החדש של LG, דגם G4. שני הדגמים האחרונים הפכו להצלחה עולמית ומקומית והציפייה לסמארטפון חדשני הייתה רבה. הדגם החדש מביא שיפורים לדגם הקודם ואפילו המחיר לא מוגזם כמו אצל המתחרים.

מסך: ב-LG מתעקשים (במובן החיובי של המילה) לצייד את מכשיר הדגל שלהם במסך בגודל 5.5 אינץ' - גדול יותר מהמכשירים המתחרים בקטגוריה. האם זה יתרון או חיסרון? זו כבר שאלה של טעם, אנחנו חושבים שברגע שמתרגלים למסך גדול, קשה לעבור למסך קטן יותר. הרזולוציה גבוהה - 2K, וכך גם צפיפות הפיקסלים - 538ppi.

התוצאה היא מסך עם חדות גבוהה, צבעים נאמנים למקור ותאורה אחורית חזקה לצפייה באור שמש ישיר. החיסרון היחיד הוא שהמכשיר נוטה להוריד את רמת התאורה באופן אוטומטי, כנראה בגלל התחממות (גם לא במצב תאורה אוטומטי). הזכוכית היא מסוג גורילה גלאס 3 המציעה עמידות מסוימת לשריטות.

עיצוב: במבט ראשון ה-G4 נראה זהה ל-G3, אולם הוא מגיע גם בגרסה יוקרתית שבה חלקו האחורי מעור (לעומת גרסה זולה יותר עם גב מטאלי). הגרסה שנבדקה הייתה בצבע עור שחור והתחושה הייתה יוקרתית, בדומה לארנקי עור איכותיים. מצד שני, גב העור רגיש לשריטות ואם קונים נרתיק, יהיה קשה לראות אותו.

כמו כן, המבנה המעט קעור מעניק תחושה מעט נעימה יותר כאשר מחזיקים את הסמארטפון ביד. ב-LG גם טוענים שמבנה המכשיר הופך אותו פחות רגיש לשברים בעקבות נפילות. גב המכשיר, כולל כמו בדגמים הקודמים, את כפתורי השליטה בעוצמת הסאונד. מדובר בפתרון עיצובי נוח מאוד. לוקח מעט זמן להתרגל אליו, אבל אחרי זה, מחפשים בכל טלפון את הכפתורים האחוריים. המשקל סביר: 155 גרם.

מצלמה: החלק הכי חשוב ל-LG ב-G4 הוא המצלמה. מדובר באחת המצלמות המרשימות בשוק, אם לא הטובה ביותר. המצלמה מגיעה עם חיישן 16 מגה פיקסל, הצבעים נאמנים למציאות, ויש גם מיקוד לייזר מהיר במיוחד, מייצב תמונה אופטי למניעת רעידות וגם מפתח צמצם משופר, כך שהוא יודע להכניס 80% יותר אור, באמצעות מפתח צמצם של F1.8 לעומת F2.2 ב-G3. התמונות יוצאות כמעט ללא רעשים בצילומים במקומות סגורים ובנוסף יש גם מצב צילום ידני, המאפשר קביעת מהירות הצמצם. ניתן גם לשמור את התמונות בפורמט RAW (קובץ גולמי שלא עבר עיבוד) ולא רק ב-JPEG.

חומרה: אמנם המעבד אינו החזק בשוק, אבל הוא פשוט "חיה רעה" מבחינת ביצועים. לא נתקלנו בשום בעיות תגובה או איטיות, לא משנה כמה אפליקציות העמסנו עליו. הסמארטפון כולל מעבד סנפדרגון 808 של חברת קוואלקום בעל 6 ליבות במהירות 1.8 ג'יגה הרץ עם 3 ג'יגה זיכרון. המכשיר מגיע עם זיכרון אחסון של 32 ג'יגה, אבל בניגוד לגלקסי S6 של סמסונג או לאייפונים של אפל, כאן יש אופציה להרחיב את הזיכרון באמצעות כרטיס (עוד 128 ג'יגה).

ממשק: ה-G4 מגיע עם אנדרואיד בגרסה העדכנית לוליפופ (5.1). LG הוסיפה כאן את הממשק שלה, המשלב את היכולת Knock Code, המאפשרת לפתוח את נעילת המכשיר באמצעות הקשה על המסך בסדר מסוים וגם להעיר ולסגור את הצג באמצעות הקשה כפולה עם האצבע. מדובר בפתרונות נוחים מאוד, שאחרי שמתרגלים אליהם, קשה להסתדר בלעדיהם. ישנה גם אפליקציית שלט רחוק, הנעזרת בחיישן האינפרה אדום לשליטה במוצרים שונים בבית. אנחנו הפעלנו בקלות ממיר של הוט, טלוויזיה וגם מזגן של LG.

סוללה: הסוללה מאכזבת ומחזיקה רק עד שעות אחר הצהריים המאוחרות (קיבולת של 3000 מיליאמפר). ב-LG ישראל מנסים לפתור את הבעיה הזו באמצעות סוללה נוספת המצורפת לערכה (כולל מטען חיצוני), מה שאמור לספק למשתמש יום שלם של שימוש. מדובר ברעיון טוב, אבל לא תמיד מאוד נוח.אין אפשרות להטענה אלחוטית (לאחר רכישה של משטח הטענה), מבלי שרוכשים גב חדש למכשיר. זאת בניגוד ל-G3, שתמך בטעינה אלחוטית ישירות מהקופסה. לטעמנו מדובר בשנמוך קל בחוויה.

בשורה התחתונה: G4 הוא סמארטפון מנצח. יש לו מצלמה מעולה, מסך מצוין וחד וכוח עיבוד מרשים. הוא גם מאפשר להחליף את הסוללה ולהרחיב את הזיכרון באמצעות כרטיס, והכי חשוב, המחיר שלו נמוך משל המתחרים. החיסרון היחיד הוא זמן הסוללה הנמוך.

מחיר: 3,400 שקל לגרסה עם הגב המטאלי ו-3,550 שקל עם גב העור.

ציון: 9.5.