רובוט חכם ישתתף בתחרות סטארט-אפים

במסגרת הכנס Israel Mobile Summit 2015 תיערך תחרות של חברות סטארט-אפ ישראליות שיציגו פיתוחים טכנולוגיים ■ אחת המשתתפות בתחרות היא חברת Robit, אשר מפתחת "רובוט חכם" בעל מערכת הפעלה בקוד פתוח

שוק הסמארטפונים העולמי ממשיך לצמוח בקצב מהיר - בשנת 2014 לבדה נמכרו קרוב ל-1.3 מיליארד יחידות. הטלפונים החכמים מהווים כר פורה לחדשנות ויצירתיות ובונים למעשה כלכלה חדשה.

ביום שלישי השבוע ייערך בתל אביב הכנס Israel Mobile Summit 2015, אשר מהווה חלק מ"שבוע המובייל", שייפתח מחר. בכנס, שאותו יזם אופיר לייטנר, ייקחו חלק נציגים של תעשיית המובייל העולמית, לרבות בכירים מרוביו (החברה שמפתחת את המשחק אנגרי בירדס), מחברת הגיימינג הגרמנית GameForge ועוד.

במסגרת הכנס תיערך תחרות של חברות סטארט-אפ ישראליות שיציגו פיתוחים טכנולוגיים. אחת המשתתפות בתחרות היא חברת Robit, אשר מפתחת "רובוט חכם" בעל מערכת הפעלה בקוד פתוח.

מפתחים יכולים לתכנת את הרובוט כך שיבצע מטלות שונות. הרובוט יכול לנוע ברחבי הבית, להציג אינפורמציה על מסך שמוטמע בתוכו וגם "לשחק" (למשל באולינג). בנוסף יכול הרובוט לסייע לעיוורים להתמצא במרחב העירוני, בעזרת חיישנים שונים.

חברה אחרת שתתמודד בתחרות היא Tempdrop, אשר תציג חיישן שבודק את טמפרטורת הגוף של נשים - מסביב לשעון - פיתוח אשר מאפשר לנשים לדעת מתי יש להן סיכוי גבוה יותר להיכנס להיריון. בתחרות ישתתף גם הסטארט-אפ Engie של אורי לוין, אשר מנטר מידע על הנעשה ברכב ומאפשר להשוות מחירים בין מוסכים.