בנט וכחלון: סייעת נוספת תצורף לגנים משנה הבאה

שר החינוך, שר האוצר ויו"ר מרכז השלטון המקומי יציגו היום תכנית להוספת סייעת לגני הילדים בגילאי 3-4 ■ המימון יתחלק בין המדינה לבין הרשויות המקומיות, על פי היכולות הכלכליות של הרשויות

נפתלי בנט / צילום: רוני שיצר
נפתלי בנט / צילום: רוני שיצר

בשורה מעודדת להורים: שר החינוך נפתלי בנט ושר האוצר משה כחלון צפויים להציג היום (ב') את התוכנית להכנסת סייעת שלישית לגני הילדים כבר מחודש ספטמבר הקרוב - כך נוסע לחדשות 2 Online. מדובר בגנים לגילאי 3 עד 4 שיש בהם למעלה מ-30 ילדים.

על-פי התוכנית שתוצג במסיבת עיתונאים בבניין משרד החינוך בירושלים, המדינה תממן 50% מהעלויות ברשויות חזקות, את יתר העלות ייקחו על עצמן הרשויות. ברשויות חלשות יותר תממן המדינה 90% מעלות העסקת הסייעת הנוספת ואילו הרשות המקומית תשלם 10% בלבד.

בכך רושמים ההורים הישג משמעותי למחאה שהחלה בתחילת השנה, במסגרתה קראו לשר בנט, עוד לפני כניסתו הרשמית לתפקיד, לפעול להוספת סייעת לגני הילדים. בשיאה של המחאה התקיימו שורה של הפגנות ומספר גנים אף הושבתו, וזאת על מנת להעביר את המסר לפיו המצב הנוכחי לא יכול להישאר.

בתחילת השנה הפגינו הורים מ-80 ועדים יישוביים בגן סאקר בירושלים, בדרישה קיים את הבטחות הבחירות בתחום החינוך. בין הדרישות שהציבו - הוספת סייעת, צמצום מספר התלמידים בכיתות והתאמת לוח החופשות של משרד החינוך ללוח החופשות של ההורים. כעת נראה שלפחות דרישה אחת שלהם, כבר נענתה.