פרשת פישר: הסכם עם ערן מלכה; בכיר לשעבר במשטרה נחקר

(עדכון) - ההסכם אינו מעניק לרפ"ק מלכה הקלה בעונש המאסר הצפוי לו ■ זהות הבכיר שנחקר היום, החשוד בקבלת טובות הנאה מעו"ד פישר, נמצאת תחת צו איסור פרסום

רב פקד ערן מלכה/ צילום: ליאור מזרחי
רב פקד ערן מלכה/ צילום: ליאור מזרחי

התפתחות משמעותית בפרשת עו"ד רונאל פישר: בכיר במשטרה לשעבר נחקר היום (ב') באזהרה ביחידה לחקירות שוטרים (מח"ש) בקשר לפרשה. הבכיר הגיע בשעות אחר-הצהריים למשרדי מח"ש ונחקר במשך שעות ארוכות, וזאת בחשד לקבלת טובות הנאה מעו"ד פישר.

זהות הבכיר נמצאת בשלב זה תחת צו איסור פרסום שהוציאה מח"ש.

בתוך כך, היום אחר-הצהריים הותר לפרסום כי ביום חמישי האחרון נחתם בפרשה זו הסכם עד מדינה עם קצין המשטרה לשעבר רב-פקד ערן מלכה, המואשם בעבירות שוחד, מירמה, הפרת אמונים ועבירות נוספות, מכוחו מסר מלכה עדות מפורטת המצדיקה את המשך חקירה.

ההסכם - שאינו מעניק למלכה כל הקלה בעונש המאסר הצפוי לו אך פוטר אותו מסנקציות כלכליות - יוצג ביום רביעי הקרוב בפני בית המשפט המחוזי בירושלים.

כאמור, בעקבות הסדר עד המדינה עמו מסר מלכה מידע מפליל לכאורה אודות התנהגותו של הבכיר לשעבר במשטרה שנחקר היום. לפי המידע, פישר מימן טיסת תענוגות של הבכיר לחו"ל והבטיח לו להתמנות כדירקטור בחברת ב. יאיר הציבורית, בתמורה לסיועו ובמסגרת יחסי החברות ביניהם.

עוד מסר מלכה כי עו"ד רות דוד לחצה על פישר לסחוט את אלון חסן, לשעבר יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, שעשה תרגיל עוקץ לפישר והביא לחשיפת הפרשה הקשה שלא מפסיקה להסעיר את המדינה.

נזכיר כי פישר, דוד ומלכה הם החשודים המרכזיים בפרשה שמסעירה את המדינה בשבועות האחרונים. השניים מואשמים כי סחרו במידע משטרתי על חקירות שהתנהלו בענייני לקוחותיו של פישר בתמורה לשוחד ולטובות הנאה. השניים מואשמים בלקיחת שוחד, שיבוש הליכי משפט, קבלת דבר במירמה והלבנת הון.

עו"ד רות דוד-בלום, פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר ושותפתו של פישר במשרד עורכי הדין, מואשמת בשיבוש מהלכי חקירה, והחקירה בעניינה עדיין נמשכת ומנוהלת על-ידי המשטרה.

נאשמים נוספים הם איש העסקים יאיר ביטון, מנכ"ל מע"צ לשעבר שי ברס והאחים הקבלנים יוסף ואביב נחמיאס.

למרות שכבר הוגשו כתבי אישום נגד מרבית המעורבים, החקירה נמשכת, ובעקבות התפתחות משמעותית שהתרחשה בה בשבוע שעבר, זומן היום הקצין הבכיר לחקירה.

מחרתיים (ד') צפוי להתקיים בבית המשפט המחוזי בירושלים שלב הקראת כתב האישום בתיק. בתוך כך, מח"ש והפרקליטות יבקשו להאריך את מעצרו של עו"ד פישר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

בשבוע שעבר התייחס פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, לפרשה ואמר כי היא גרמה לו לטלטלה אישית. "למרות כל שנותיי במערכת, יש דברים שמזעזעים אותי, ואחד מהם זו הפרשה הזו", אמר ניצן. "הפרשה מטלטלת במובן שאני לא יכול להאמין שאני קורא את כתבי האישום שפרקליטיי חתומים עליהם. העין מתקשה לקרוא, והלב מתקשה להאמין".