מח"ש גייסה עד מדינה נוסף בפרשת רונאל פישר

(עדכון) - מדובר בקבלן שהעיד כי העביר לפישר ולרפ"ק מלכה מאות אלפי שקלים תמורת מידע מחקירות ■ בתוך כך, הבכיר לשעבר במשטרה, שנחקר אתמול במח"ש במסגרת הפרשה, שוחרר למעצר-בית

רונאל פישר / צילום: ליאור מזרחי
רונאל פישר / צילום: ליאור מזרחי

מח"ש גייסה עד מדינה נוסף בפרשת רונאל פישר. המדובר בקבלן שהעיד במשטרה כי העביר לעו"ד רונאל פישר ולרב-פקד ערן מלכה מאות אלפי שקלים תמורת מידע מחקירות.

בתמורה לעדותו הובטח לקבלן כי הוא לא יועמד לדין. לנוכח עדותו נראה כי מח"ש תצטרך לבקש את מבית המשפט לתקן את כתבי האישום נגד פישר ומלכה.

בתוך כך, קצין המשטרה הבכיר לשעבר, שנחקר אתמול (ב') באזהרה במח"ש בקשר לפרשת רונאל פישר, שוחרר היום (ג') למעצר-בית של 3 ימים. הבכיר הגיע אתמול בשעות אחר-הצהריים למשרדי מח"ש ונחקר במשך שעות ארוכות, וזאת בחשד לקבלת טובות הנאה מעו"ד פישר. זהות הבכיר נמצאת בשלב זה תחת צו איסור פרסום שהוציאה מח"ש.

בתוך כך, אתמול הותר לפרסום כי ביום חמישי האחרון נחתם בפרשה זו הסכם עד מדינה עם קצין המשטרה לשעבר רב-פקד ערן מלכה, המואשם בעבירות שוחד, מירמה, הפרת אמונים ועבירות נוספות, מכוחו מסר מלכה עדות מפורטת המצדיקה את המשך חקירה.

ההסכם, שאינו מעניק למלכה כל הקלה בעונש המאסר הצפוי לו אך פוטר אותו מסנקציות כלכליות, יוצג ביום רביעי הקרוב בפני בית המשפט המחוזי בירושלים.

כאמור, בעקבות הסדר עד המדינה עמו מסר מלכה מידע מפליל לכאורה אודות התנהגותו של הבכיר לשעבר במשטרה שנחקר. לפי המידע, פישר מימן טיסת תענוגות של הבכיר לחו"ל והבטיח לו להתמנות כדירקטור בחברת ב. יאיר הציבורית, בתמורה לסיועו ובמסגרת יחסי החברות ביניהם.

עוד מסר מלכה במסגרת ההסדר כי עו"ד רות דוד לחצה על פישר לסחוט את אלון חסן, לשעבר יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, שעשה תרגיל עוקץ לפישר והביא לחשיפת הפרשה הקשה שלא מפסיקה להסעיר את המדינה.