מנהל התיקים מייקל גביש הורשע במעילה במאות אלפי שקלים

הורשע בגניבה בידי מורשה, תרמית, מירמה, דיווח כוזב וזיוף ■ העבירות בוצעו בזמן שגביש שימש כמנהל התיקים של דב לאוטמן ז"ל, והפרשה התגלתה לאחר שלאוטמן גילה להפתעתו כי הוא בעל עניין בפורמולה ויז'ן

מיכאל מייקל גביש / צלם: תמר מצפי
מיכאל מייקל גביש / צלם: תמר מצפי

מנהל התיקים לשעבר מיכאל (מייקל) גביש, הורשע היום (ג') על-ידי בית משפט השלום בתל-אביב במעילה בתיקי לקוחותיו, ובראשם איש העסקים דב לאוטמן ז"ל, בהיקף של מאות אלפי שקלים.

גביש הורשע בשורה ארוכה של עבירות גניבה בידי מורשה, תרמית, מירמה, דיווח כוזב וזיוף. העבירות בוצעו בזמן שגביש שימש כמנהל התיקים של לאוטמן ז"ל, והפרשה התגלתה לאחר שלאוטמן גילה להפתעתו כי הוא בעל עניין בחברת פורמולה ויז'ן.

גביש הורשע בכך שביצע מאות עסקאות סיבוביות בין חשבונות בבעלות לאוטמן וחשבונות של קופות הגמל של בנק מזרחי-טפחות, לבין החשבון המפצל בחברת מרץ השקעות. כל העסקאות היו במחירים שהפיקו רווחים לחשבון המפצל והפסדים ללאוטמן ולקופות הגמל, ובסוף כל יום גביש שייך את העסקאות הרווחיות מהחשבון המפצל לחשבונות בבעלות לקוחותיו המועדפים.

גביש הורשע בעבירות תרמית בניירות ערך בכך שביצע עשרות ומאות עסקאות במניית פורמולה ויז'ן בין חשבונות שונים של לאוטמן, וזאת כדי להעלות את שווי המניה. בנוסף, ביום האחרון של כל חודש נהג גביש להריץ את שער המניה על-ידי קנייה של כמויות גדולות ואגרסיביות במחירים מנופחים לחשבונות לאוטמן, וכך הציג גביש ללאוטמן תשואה גבוהה בחשבונותיו.

כתוצאה מפעולות התרמית, חשבונותיו של לאוטמן החזיקו כמעט אך ורק במניות פורמולה ויז'ן. וכדי להסתיר את עובדה זו, שלח גביש ללאוטמן דוחות מזויפים שהציגו מצג כוזב, לפיו חשבונותיו מחזיקים פחות מניות מהמצב האמיתי.

בית המשפט קבע כי גביש שלח ידו בכספי הלקוחות וגרם להם הפסדים מכוונים, על מנת ליצור רווחים מובטחים ללקוחותיו המועדפים.

התיק נוהל בידי עורכי הדין עמית בכר ומאור ברדיצ'בסקי, ונחקר על-ידי מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך.