מחיר הנדודים: מכבי ת"א תשלם 40 אלף ש' למשחק במושבה

גם הפועל ת"א תעבור לאצטדיון בפ"ת, בעוד בני יהודה צפויה לחזור לשחק בשכונת התקווה בעקבות השיפוץ של בלומפילד, שאמור להתחיל לכל המאוחר באפריל 2016

אצטדיון המושבה בפ"ת / צלם: תמר מצפי
אצטדיון המושבה בפ"ת / צלם: תמר מצפי

בלומפילד אמנם יהיה מגרשה הביתי הרשמי של מכבי ת"א בעונה הבאה, אך הטרבליסטית צפויה לנדוד לא מעט במהלך 2015/16: כפי שפורסם ב"גלובס", הצהובים יקיימו את משחקיהם בשלבי הבתים של ליגת האלופות/הליגה האירופית, במידה ויעפילו אליהם - בסמי עופר בחיפה, על-מנת ליהנות מתכולתו הגדולה.

בנוסף, הליך השיפוצים הנרחב בבלומפילד, שנדחה אינספור פעמים במהלך השנים האחרונות, אמור להתחיל לקראת סוף מארס 2016, או תחילת אפריל לכל המאוחר. המשמעות: מכבי תיאלץ לארח בשלבי ההכרעה של הליגה את משחקיה מחוץ לאצטדיונה הביתי, כאשר היעד החלופי שסומן הוא אצטדיון המושבה בפ"ת.

ל"גלובס" נודע כי עלות השכירות אותה תגבה עיריית פ"ת מהצהובים תעמוד על 40 אלף שקל למשחק (לפני עלויות שיטור ואבטחה). יש לציין כי מכבי לא תינזק מכך כלכלית, שכן מהריטיינר השנתי בסך של למעלה מ-930 אלף שקל, אותו היא משלמת לחברת היכלי הספורט המנהלת עבור עיריית ת"א את בלומפילד - יקוזזו עלויות המשחקים בהם תיאלץ מכבי לארח בפ"ת.

הפועל ת"א, לה קיים הסכם שכירות זהה לבלומפילד מול היכלי הספורט - צפויה אף היא לעבור לשחק במושבה עם התחלת השיפוץ בבלומפילד. לגבי בני יהודה, שתחזור בעונה הבאה לליגת העל - היא ככל הנראה תחזור לביתה המיתולוגי בשכונת התקווה במהלך השיפוץ.

עבודות השיפוץ המדוברות של בלומפילד צפויות לעלות בין 190 ל-200 מיליון שקל, והן יתבצעו במימון מלא של העירייה, שמשכירה אותו גם לאירועים והופעות (השבוע, לדוגמה, התקיימה בו הופעתו של ארט גרפונקל), זאת במסגרת המדיניות של העירייה להימנע מתמיכות של הטוטו בבניית מתקנים. כזכור, אולם הדרייב-אין שנחנך העונה נבנה אף-הוא במימון עירוני מלא. העבודות בבלומפילד צפויות להימשך כשנתיים, ולאחריהן הוא יהפוך לאצטדיון השלישי בגודלו בארץ, עם 24 אלף מושבים שיהיו בו (לעומת פחות מ-14.5 אלף כיום), אחרי טדי הירושלמי (34 אלף מקומות) וסמי עופר (31 אלף מקומות). הוא יהיה גדול יותר גם מהאצטדיון החדש שנבנה בימים אלו בב"ש (16 אלף מושבים).

למרות רצונן של הקבוצות התל-אביביות לדחות את העבודות לפגרת הקיץ הבא, על מנת לאפשר להן להשלים עונה מלאה באצטדיון - מרבית הגורמים בעירייה מתנגדים לכך.