הספורטאים המרוויחים בעולם: מייוודר ניפץ את כל השיאים

בזכות "קרב המאה", גרף המתאגרף ב-12 החודשים החולפים 300 מיליון דולר - ההכנסה הגבוהה ביותר בהיסטוריה לספורטאי בשנה בודדת, שעקפה את הרקורד שרשם הגולפאי טייגר וודס לפני שבע שנים (115 מיליון דולר) ■ עוד בפסגת הדירוג החדש של "פורבס": מסי, רונאלדו, לברון ג'יימס ורוג'ר פדרר

פלויד מייוודר מנצח את מני פאקאיו / צילום: רויטרס

"קרב המאה" עם מני פאקיאו הפיליפיני, שהפך לאירוע האיגרוף המכניס ביותר בכל הזמנים - סידר לפלויד מייוודר את השנה הרווחית בתולדותיו: גרף סך של 300 מיליון דולר ב-12 החודשים שהסתיימו ב-1 ביוני 2015. כך עולה מהדירוג של המגזין "פורבס".

האמריקאי, שחתך כ-60% מהכנסות הקרב שנאמדו ב-400 מיליון דולר, הכניס סכומים נוספים במהלך השנה - מהקרב שערך בספטמבר 2014 מול מרקוס מיידנה, ועוד כ-15 מיליון דולר מהספונסרים שחתמו איתו לפני הקרב עם פאקיאו - בורגר קינג (מזון מהיר), FanDuel (אתר פנטזי ספורטס), האבלוט (שעונים) וממכירות המרצ'נדייז האישיים שלו.

מייוודר, שמאזן הקריירה שלו המשיך להיות מושלם לאחר הניצחון על פאקיאו (48 ניצחונות ו-0 הפסדים), ניפץ את שיא ההכנסות לספורטאי בשנה שבודדת - אותו החזיק עד היום הגולפאי טייגר וודס, שגרף 115 מיליון דולר בשנת 2008. זאת הפעם השלישית בארבע השנים האחרונות בה עומד מייוודר בראש רשימת הספורטאים המכניסים בעולם של "פורבס". אגב, אם מייוודר היה עובד בוול סטריט - הוא היה מדורג במקום ה-14 מבין מנהלי קרנות הגידור המרוויחים ביותר.

פאקיאו, בשל חיתוך של 40% מהכנסות הקרב עם מייוודר, ועוד מגוון חסויות עליהן חתם בארה"ב ובפיליפינים - מדורג במקום השני בדירוג - עם 160 מיליון דולר.

כוכב מועדון הכדורגל ריאל מדריד, כריסטיאנו רונאלדו, במקום השלישי ברשימה - שכוללת את כל ההכנסות הישירות של הספורטאים, ברוטו - מהמקצוע שלהם ומאלמנטים מסחריים שונים (היא אינה כוללת השקעות אישיות, ולא מתחשבת בכספים שנחתכים לסוכנים), עם 79.6 מיליון דולר (52.6 מיליון מתוך הסכום - שכרו במועדון הספרדי). הנמסיס של הפורטוגלי, ליונל מסי מברצלונה, רביעי עם 73.8 מיליון דולר (51.8 מיליון קיבל הארגנטיני כשכר ממועדונו הקטאלוני).

את העשירייה הראשונה משלימים רוג'ר פדרר השווייצרי, שכמו לאורך רוב הקריירה שלו, הכניס פחות כסף מפרסים כספיים ישירים - 9 מיליון דולר "בלבד", והרבה יותר מפרסום ודמי הופעות בטורנירי ראווה (58 מיליון דולר, ובסך הכל 67 מיליון); כוכב קליבלנד קאבלירס מה-NBA שמעורר עניין רב בימים אלו בישראל - לברון ג'יימס (64.8 מיליון דולר); קווין דוראנט (NBA, אוקלהומה סיטי ת'אנדר, 54.1 מיליון); הגולפאי האמריקאי פיל מיקלסון - 50.8; הגולפאי האמריקאי טייגר וודס - 50.6; קובי בראיינט (NBA, לוס אנג'לס לייקרס, 49.5 מיליון).

המקצוע הכי נפוץ ברשימת 100 הספורטאים המרוויחים הוא בייסבול: 27 מתוך הספורטאים בדירוג הם שחקנים מליגת ה-MLB. רק שתי נשים הצליחו להיכנס לרשימה - הטניסאית הרוסייה מריה שראפובה (29.7 מיליון דולר, מקום 26 בדירוג) וסרינה וויליאמס האמריקאית (24.6 מיליון, מקום 47). המולטי-מיליונר הצעיר ביותר ברשימה הוא ניימאר בן ה-23, חלוצה הברזילאי של ברצלונה (31 מיליון דולר, מקום 23).