הצהרת כוונות של טבע: רכשה עוד מניות מיילן בכ-100 מ' ד'

כעת, טבע מחזיקה 3.3% ממניות מיילן ■ שלשום, טבע רכשה כמות דומה של מניות מיילן, חרף העובדה שהאחרונה האשימה אותה בהפרת חוקי ההגבלים העסקיים

ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר
ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר

טבע ממשיכה לאותת על רצינות כוונותיה בכל הנוגע לרכישת ענקית התרופות מיילן. זאת, לאחר שרכשה אתמול (ד') עוד כ-1.3 מיליון מניות מיילן תמורת כמעט 100 מיליון דולר. כעת, טבע מחזיקה 3.3% ממניות מיילן בשווי של כ-1.2 מיליארד דולר.

שלשום, טבע רכשה כמות דומה של מניות מיילן בהיקף של כ-100 מיליון דולר, חרף העובדה שהאחרונה האשימה אותה בהפרת חוקי ההגבלים העסקיים. זאת שכן חוקי ההגבלים העסקיים בארה"ב אוסרים על חברות מלרכוש מניות ביותר מ-76.3 מיליון דולר של חברות מתחרות מבלי לקבל אישור מוקדם לכך. עם זאת, החברה רשומה בהולנד ולא בארה"ב. מיילן טוענת שהיא זכאית להגנה של הרשות להגבלים עסקיים בארה"ב.

עמדתה של טבע בעניין גורסת כי היא זכאית לפטור בהתאם לסייגים הקבועים בחוקי ההגבלים העסקיים בארה"ב.

במסגרת ה"מלחמה" בין שתי ענקיות התרופות, יו"ר מיילן רוברט קורי ומנכ"ל טבע ארז ויגודמן החליפו שורה של מכתבים עוקצניים. במכתב האחרון ששלח קורי לויגודמן הוא ביקש ממנו לענות על שתי שאלות פשוטות: האם טבע מתכוונת להציע הצעת רכש רשמית ומחייבת משפטית למיילן? (עד כה ההצעה של טבע כוונה ישירות לבעלי המניות של החברה ועקפה את החברה עצמה). ואם במקרה וטבע כן תציע הצעה רשמית ומחייבת משפטית לחברה, האם היא מתכוונת "ללכת עד הסוף" איתה בהתאם ובכפוף לחוקים ולנהלים של רשות ני"ע בארה"ב (SEC).