אולם רוממה ייקרא על שמו של רענן כץ תמורת 700 אלף ש' בשנה

איש העסקים, מבעלי מכבי ת"א כדורסל לשעבר - ישלם את הסכום לעיריית חיפה שתשנה את שם האולם הכדורסל ל"היכל רענן כץ - RK"

רענן כץ / צלם: חגי אהרון
רענן כץ / צלם: חגי אהרון

חסות שמית נחתמה להיכל הספורט רוממה שבחיפה: איש העסקים רענן כץ, בעלי מכבי ת"א כדורסל לשעבר, מבעלי קבוצת ה-NBA מיאמי היט ומי שהעביר בשנים האחרונות תרומות רבות לקבוצות ליגת העל הפועל חולון, הפועל ירושלים, גלבוע/גליל וגם לאיגוד הכדורסל - ישלם 700 אלף שקל בשנה לעיריית חיפה. בתמורה, רוממה ישנה את שמו ל"היכל רענן כץ - RK".

הסכם החסות צפוי להתחדש מדי שנה, כאשר עיריית חיפה הודיעה כי תשתמש בכספים שיעביר לה כץ על מנת להשקיע בתשתיות הספורט העירוניות.

ההיכל ברוממה נפתח ב-1976, ועבר שיפוצים נרחבים והגדלה ב-2012. הוא מכיל כ-5,000 מקומות ישיבה - במה שהופך אותו לאולם הכדורסל השלישי בגודלו בארץ (אחרי מנורה-מבטחים התל-אביבי ופיס ארנה הירושלמי).

כץ נולד בקיבוץ גבעת ברנר וגדל מגיל 10 בקיבוץ דפנה. בשנות ה-60 שיחק כדורסל בישראל, ולאחר שעבר להתגורר בארה"ב, לפני למעלה מ-50 שנה, החל להקים את אימפריית הנדל"ן שלו.

ג'ף רוזן, הבעלים של מכבי חיפה כדורסל, המשתמשת באולם, אמר: "את תרומתו של רענן כץ לכדורסל הישראלי ניתן לראות בכל הליגה. כבוד הוא לנו ואנו שמחים מאוד, שאולמה הביתי של מכבי חיפה יקרא 'היכל רענן כץ'. ממיאמי לישראל, הנוכחות של רענן מורגשת ואנו מודים לו על תמיכתו בעיר חיפה ובמכבי חיפה. אנו רוצים להודות לראש עיריית חיפה, יונה יהב, כמו גם לצוות הקבוצה, סגן היושב ראש ארנון שירן והיועץ המשפטי מיקי ספרן, שסייעו להוצאה לפועל של המהלך".

ראש עיריית חיפה יונה יהב: "החלטתי להוציא את שמו של היכל הספורט החדש שלנו למכרז, ואני שמח כי דווקא אדם כרענן כץ היה זה שזכה. חיפה מיצבה את עצמה בירת הספורט של ישראל. אנו גאים במתקנים המצוינים והמודרניים שלנו, ושמחים כי בעלי ההון מוצאים לנכון להעניק את חסותם ותרומתם למען התושבים והעיר".