דירוג "גלובס": זה הסמארטפון הטוב ביותר בשוק היום

"גלובס" בדק את הסמארטפונים החדשים שהושקו לאחרונה בישראל - One M9 של HTC, ה-One של OnePlus, אקספריה Z3 של סוני, G4 של LG, גלקסי S6 Edge של סמסונג, והאייפון 6 של אפל ■ להלן המסקנות

התלבטות לא פשוטה ניצבת היום בפני צרכן שמבקש לקנות סמארטפון חדש, במיוחד אם יש לו תקציב שנע סביב 4,000 שקל ומאפשר לו לרכוש את דגמי הדגל שהושקו לאחרונה - G4 של LG, גלקסי S6 Edge של סמסונג, One M9 של HTC, אייפון 6 של אפל, One של OnePlus ואקספריה Z3 של סוני (השלושה האחרונים נמצאים בשוק כבר מספר חודשים, מאז 2014).

מעבר למחיר, מגוון השיקולים רחב: האם הוא מעדיף אנדרואיד על פני iOS, האם יש לו מוצרים נלווים של אחת היצרניות (כמו טאבלט, טלוויזיה או מחשב) ועוד. בנוסף, למרות שמדובר בדגמים מצוינים, כדאי לזכור שכניסתם לשוק מבשרת ירידת מחיר של דגמי הדגל הקודמים - שהיו מצוינים גם הם, ולעתים זולים כעת ב-1,000 שקל.

אז מהו הסמארטפון הטוב ביותר? בדיקת "גלובס" קובעת ש-G4 הוא הכוכב הגדול. LG הצליחה לייצר סמארטפון עם מסך ברזולוציה מצוינת, המצלמה הטובה ביותר בשוק, כוח עיבוד מרשים ועיצוב נעים לשימוש ביד, הכולל גב קעור מעור, ואפילו אפשרות להרחיב את הזיכרון באמצעות כרטיס ויכולת להחליף את הסוללה - שתי יכולות שמשתמשי אייפון וגלקסי S6 רק יכולים לחלום עליהן היום.

אפל מדורגת במקום השני עם האייפון 6 המוצלח שלה. אמנם הסוללה עדיין בעייתית (כמו ברוב דגמי הדגל המתחרים) והמצלמות של החברות הדרום-קוריאניות טובות יותר, אבל האייפון מציע את החוויה השלמה הטובה ביותר בזכות הממשק הנקי והידידותי, שעובד בצורה הטובה ביותר עם מוצרים אחרים של אפל (מקבוק, אייפד ואפל וואץ'), ובזכות העיצוב והמסך שגדל ל-4.7 אינץ' (מ-4 אינץ').

גלקסי S6 Edge, המדורג שלישי, הוא סמארטפון מוצלח מאוד. הוא עשוי כולו מזכוכית, ויש לו צג הגולש לצדדים ורזולוציה גבוהה במסך עם צבעים עשירים מאוד. החיסרון הוא שסמסונג החליטה לוותר על היכולת להרחיב את זיכרון הטלפון באמצעות כרטיס ובמקום זה, היא מחייבת את הלקוח לרכוש סמארטפון יקר יותר כדי לקבל זיכרון בנפח גדול יותר. בנוסף, בסמסונג ויתרו על סוללה פריקה, וגם עוצמת הסוללה נמוכה, כך שהיא מחזיקה רק עד שעות אחר הצהריים. חוץ מזה, לאחר כחודש של שימוש, הביצועים של ה-S6 פחות מוצלחים מאלו שהיום בימים הראשונים - דבר המתבטא במהירות התגובה.

LG - G4: מצטיין בכל, למעט הסוללה

מסך: ב-LG מתעקשים (במובן החיובי של המילה) לצייד את דגם הדגל שלהם במסך בגודל 5.5 אינץ' - גדול יותר מרוב המכשירים המתחרים בקטגוריה. הרזולוציה של ה-G4 גבוהה (2K). התוצאה היא מסך עם חדות גבוהה, צבעים שנאמנים למקור ותאורה אחורית חזקה לצפייה באור שמש ישיר.

חומרה: אמנם ה-G4 לא מגיע עם המעבד החזק בשוק, אבל הוא פשוט "חיה רעה". המכשיר לא מפגין שום בעיות תגובה או איטיות, ולא משנה כמה אפליקציות מעמיסים עליו. הסמארטפון כולל מעבד סנפדרגון 808 של חברת קוואלקום בעל 6 ליבות במהירות 1.8 ג'יגה הרץ עם 3 ג'יגה זיכרון. המכשיר מגיע עם זיכרון אחסון של 32 ג'יגה ומאפשר הרחבה שלו באמצעות כרטיס.

מצלמה: המצלמה היא אחת המרשימות בשוק, אם לא הטובה ביותר. היא מגיעה עם חיישן 16 מגה פיקסל ומציגה צבעים נאמנים למציאות, ויש גם מיקוד לייזר מהיר במיוחד, מייצב תמונה אופטי למניעת רעידות וגם מפתח צמצם משופר (F1.8). בצילומים במקומות סגורים התמונות יוצאות כמעט ללא רעשים, ובנוסף יש גם מצב צילום ידני, המאפשר קביעת מהירות הצמצם.

סוללה: הסוללה של ה-G4 מאכזבת. היא מחזיקה רק עד שעות אחר הצהריים המאוחרות (קיבולת של 3000 מיליאמפר). זו הסיבה שב-LG ישראל מוסיפים לערכה עוד סוללה (כולל מטען חיצוני), מה שאמור לספק למשתמש יום שלם של שימוש.

בשורה התחתונה: G4 הוא סמארטפון מנצח. יש לו מצלמה מעולה, מסך מצוין וחד וכוח עיבוד מרשים.

אפל, אייפון 6: לא מגמגם לרגע


מסך: השדרוג המשמעותי באייפון 6 הוא המסך שגדל מ-4 אינץ' באייפון 5 לדורותיו ל-4.7 אינץ'. בנתונים היבשים, האייפון לא מציע מסך Full HD או אפילו יותר מזה, כמו בדגמי דגל אחרים בשוק, אבל עדיין מדובר באיכות תמונה טובה מאוד עם תאורה אחורית חזקה.

חומרה: מבחינת המעבד והזיכרון, במבט ראשון נראה שהמכשיר נמצא מאחור לעומת סמארטפוני האנדרואיד המובילים, אבל האייפון טס ולא מגמגם לרגע. המעבד הוא כפול ליבה במהירות 1.4 ג'יגה הרץ מסוג A8 של אפל עם 1 ג'יגה זיכרון, נפח האחסון עומד על 16, 64 או 128 ג'יגה, ללא יכולת הרחבה באמצעות כרטיס. בנוסף, אפל מציעה את מנגנון זיהוי טביעת האצבע הטוב והאמין ביותר.

מצלמה: המצלמה מגיעה עם חיישן 8 מגה פיקסל. היא מספקת תוצאות צילום מוצלחות. בנוסף, יש לה מנגנון HDR לצילום תמונות עם חשיפות שונות. למרות שהתמונות טובות, נראה שדגמי הדגל של היצרניות הדרום קוריאיניות נותנים איכויות טובה יותר.

סוללה: הסוללה מאכזבת. הסמארטפון ישרוד רק עד שעות אחר הצהריים (קיבולת של 1810 מיליאמפר/שעה).

בשורה התחתונה: אייפון 6 מציע ממשק מצוין, מסך גדול ואיכותי וגם מצלמה טובה. אפל ממשיכה לתת חוויה מצוינת בסמארטפון שלה.

סמסונג גלקסי S6 Edge: מסך קמור באיכות מעולה

מסך: המסך הוא תענוג לעיניים. הרזולוציה גבוהה מאוד (1440 על 2560 פיקסלים, רזולוציית 2K) הצבעים עזים והתאורה האחורית חזקה ומתאימה גם לשימוש באור שמש ישיר. גודל המסך, 5.1 אינץ' - גודל מצוין, לא גדול מדי ולא קטן מדי. הסמארטפון מגיע עם מסך קמור בשני הצדדים. התועלת של הקימור בולטת בעיקר כשאוחזים במכשיר והתחושה היא שהוא נטול מסגרת. סמסונג גם שילבה מספר אפליקציות פנימיות לפס הקמור. למשל, גישה זריזה לחמישה אנשי קשר מועדפים.

חומרה: כראוי לסמארטפון דגל, ה-S6 Edge הוא מכשיר מהיר עם חומרה חזקה, אבל ,לאחר מספר שבועות של שימוש, במקרים מסוימים המכשיר עבד באיטיות. למכשיר מעבד שמונה ליבות של חברת סמסונג מסוג Exynos 7420 (מורכב ממעבד 2.1 ג'יגה הרץ ו-1.5 ג'יגה הרץ) עם 3 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון של 32 או 64 ג'יגה. חבל שסמסונג ויתרה על שילוב כרטיס זיכרון במכשיר.

מצלמה: מתקבלות תמונות באיכות נהדרת (חיישן 16 מגה פיקסל), עם צבעים עזים כמו שסמסונג מספקת בשאר המכשירים שלה. התמונות חדות גם שמבצעים עליהן תקריב. גם במקומות חשוכים התוצאות היו טובות.

סוללה: הדבר המאכזב ביותר במכשיר הוא הסוללה, שבקושי שורדת עד שעות אחה"צ. הפתרון שמציעה סמסונג הוא טעינה מהירה ב-10 דקות ל-4 שעות שימוש.

בשורה התחתונה: גלקסי S6 Edge הוא מכשיר יקר להחריד, אבל למרות חסרונותיו, הוא עדיין מצוין.


HTC - One M9: איכותי, אך לא מספיק חדשני


מסך: המסך של M9 לא חד ועשיר בצבעים כמו חלק מהמתחרים בשוק. מדובר בצג בגודל 5 אינץ' ברזולוציית Full HD.

חומרה: HTC שילבה חומרה חזקה שעובדת חלק ובזריזות. המעבד, מסוג סנפדרגון 810 של קוואלקום עם 8 ליבות במהירות 1.5 ו-2 ג'יגה הרץ, 3 ג'יגה זיכרון, נפח אחסון של 32 ג'יגה וכניסה לכרטיס זיכרון (עד 128 ג'יגה). ה-M9 גם כולל רמקולים מוצלחים בחזית שלו.

מצלמה: ה-M9 מגיע עם חיישן 20.7 מגה פיקסל עם פלאש כפול (תאורה חמה וקרה). תוצאות הצילום מוצלחות מאוד במקומות עם תאורה טובה, אבל כשנכנסים למקום סגור, האיכות צונחת.

סוללה: הסוללה מאכזבת. היא מחזיקה עד שעות הערב ובמקרים מסוימים אוזלת לפני כן (קיבולת של 2840 מיליאמפר/שעה).

בשורה התחתונה: One M9 הוא מכשיר טוב, אבל השדרוגים המעטים לעומת קודמו, הופכים אותו לנחלתם הבלעדית של הלקוחות הנאמנים של החברה הטייוואנית.

One Plus - One: חזק במחיר אטרקטיבי


מסך: גודלו 5.5 אינץ' ברזולוציית Full HD. איכות התצוגה טובה מאוד ( לא מצוינת כמו חלק מהמתחרים). מצד שני, רמת התאורה חזקה מאוד לשימוש באור שמש ישיר.

חומרה: ה-One מגיע עם חומרה מוצלחת מאוד, במיוחד ליחס למחיר. הוא כולל מעבד מרובע ליבות מסוג סנפדרגון 801 של קוואלקום במהירות 2.5 ג'יגה הרץ עם 3 ג'יגה זיכרון. המכשיר עובד חלק ומגיב בזריזות. נפח האחסון הוא 16 ג'יגה, ללא יכולת הרחבה.

מצלמה: למצלמה חיישן 13 מגה פיקסל (תוצרת סוני) עם פלאש. התמונות מוצלחות אפילו בתנאי תאורה לא אידאליים.

סוללה: הסוללה מוצלחת מאוד (קיבולת של 3,100 מיליאמפר/שעה), ומספיקה ליום וחצי של שימוש - נתון יוצא דופן לעומת רוב המתחרים.

בשורה התחתונה: ה-One הוא סמארטפון נהדר, עם מחיר אטרקטיבי בהחלט (1,800-1,950 שקל). הוא נמכר בישראל גם דרך אתר צ'יינה ביי.

סוני אקספריה Z3 - הסוללה החזקה ביותר

מסך: המסך בגודל 5.2 אינץ' וברזולוציית Full HD. האיכות מוצלחת עם צבעים חיים, ורמת הבהירות הגבוהה מאפשרת שימוש באור שמש ישיר.

חומרה: המכשיר מגיב היטב. הוא כולל מעבד מרובע ליבות במהירות 2.5 ג'יגה הרץ מסוג סנפדרגון 801 של קוואלקום, 3 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון של 16/32 ג'יגה והרחבה באמצעות כרטיס (עד 128 ג'יגה). הוא עמיד למים עד עומק של 1 מטר למשך חצי שעה.

מצלמה: המצלמה מצוינת. היא כוללת חיישן 20.7 מגה פיקסל ומספקת צבעים רוויים חדים ומדויקים. כשהמכשיר מתחמם המצלמה מפסיקה לעבוד עד לקירורו.

סוללה: ה-Z3 מתגאה בסוללה הטובה ביותר בשוק, עם נתון מרשים של זמן פעולה של כיומיים ללא הטענה (קיבולת של 3100 מיליאמפר).

בשורה התחתונה: למרות שה-Z3 הושק כבר באוקטובר 2014, הוא עדיין מוצלח מבחינת המצלמה ואורח חיי הסוללה. הבעיה היא המחיר הגבוה (ביחס לזמן שהוא קיים בשוק).